וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בשידור החי: אולפן הבחירות של וואלה! חדשות

האמריקנים ממשיכים לנהור בהמוניהם לקלפיות ונתקלים בתורים ארוכים. שיעור הצבעה גבוה של מיעוטים יסייע לאובמה, ושיעור התייצבות גבוה בקרב גברים לבנים - יסייע לרומני

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

שעות לפני סגירת הקלפיות ברחבי ארצות הברית, מיליוני אמריקנים כבר מימשו את זכותם להצביע. חודשים ארוכים של מערכת בחירות צמודה במיוחד יגיעו הלילה (רביעי) לסיומם, כשאמריקה תבחר את הנשיא ה-45. שני המועמדים - הנשיא המכהן ברק אובמה, ויריבו, הרפובליקני מיט רומני, המשיכו לקרוא לאזרחים לצאת ולהצביע, והביעו אמונה חזקה כי הניצחון בידיים שלהם.

המרוץ לבית הלבן - כל הכותרות בוואלה! חדשות
לייב בלוג: ההצבעה והמדגמים - שעה אחר שעה

בחירות בארה"ב - שידור מיוחד בוואלה! חדשות

LIVE

כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי מרגע פתיחת הקלפיות גדשו הבוחרים את הקלפיות כדי להעניק את קולותיהם למועמד המועדף. "זה בלתי רגיל. בדרך כלל אתה בחוץ אחרי 20 דקות", אמר פטי היקס, שהמתין במשך שעה ארוכה כדי לממש את זכות הצבעתו בקלפי בניו המפשייר. "אני סבור שאנשים מבינים כמה חשובות הבחירות הללו", הוסיף בראיון ל"וושינגטון פוסט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בוחרים אמריקאים ממתינים בתור בקלפי בניו ג'רזי, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
בוחרים ממתינים בתור בניו ג'רזי, היום/רויטרס

במילוואקי, בווירג'יניה ובפלורידה נרשמו תורים ארוכים במיוחד. גם בניו יורק, שאינה נחשבת מדינת מפתח ומובטחת לנשיא ברק אובמה, נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים, למרות תורים ארוכים שאפיינו כמה מהקלפיות. מזכיר מדינת פלורידה, קן דנטצנר, העריך כי היום יירשם שיא בשיעור ההצבעה בקרב תושבי המדינה. לדבריו, כ-4.5 מיליון מתושבי פלורידה מימשו את זכות הצבעתם בבחירות המוקדמות, מתוך כ-12 מיליון מצביעים רשומים בסך הכל.

"אין לי כל תחזיות לגבי תוצאות הבחירות, ורק אוכל להגיד שזו כנראה תהיה שנת שיא במונחים של שיעור ההצבעה", אמר דטצנר. "ההצבעה המוקדמת הייתה נלהבת במיוחד, כפי שאתם יודעים, ואנו שמחים שכמחצית מהאנשים מימשו את זכות הצבעתם כבר בבחירות המוקדמות".

כפי שמראים הסקרים האחרונים, הקרב בבחירות הנוכחיות צמוד במיוחד. "אני מרגישה שאנחנו הולכים בכיוון הלא-נכון", אמרה סינדי פויסטר, בת 55, בטרם נכנסה להעניק את קולה בקלפי בווירג'יניה, שם הצביעה למיט רומני. שרן ברוקס, בת 44, מאמינה כי לנשיא המכהן מגיעה הזדמנות נוספת. "אני רוצה לראות מה הוא יעשה בקדנציה השנייה", אמרה. "אישית, היום אני במקום טוב יותר משהייתי לפני שאובמה נבחר לנשיא".

בחירות בארה"ב, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
"זה בלתי רגיל. בדרך כלל אתה בחוץ אחרי 20 דקות"/רויטרס

בשני הקמפיינים המשיכו במהלך היום לנסות ולהוציא את הבוחרים לקלפיות. אובמה העניק מספר ראיונות טלוויזיוניים לתחנות מקומיות בקולורדו, פלורידה, איווה, נבדה, אוהיו, בוושינגטון ובוויסקונסין. רומני, מצדו, הסתובב בקלפיות בפיטסבורג שבפנסילבניה ובקליבלנד שבאוהיו – שם ביקר יחד עם סגנו, פול ראיין. לפי דיווחים של עיתונאים המתלווים לנשיא, הוא צפוי לעשות ביקור פתע במיקום שלא נמסר.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, וסגנו, פול ראיין, מזמינים מזון מהיר באוהיו, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
רומני וראיין מזמינים מזון מהיר בביקורם באוהיו, היום/רויטרס

בצהריים (שעון ישראל) נפתחו הקלפיות בניו המפשייר, ניו ג'רזי וניו יורק. לאחר מכן נפתחו להצבעה יתר הקלפיות בחוף המזרחי. בהמשך נפתחו הקלפיות בוויסקונסין, איווה, ארקנסו, קולורדו, נבאדה וניו מקסיקו – ולבסוף הקלפיות בחוף המערבי ובאלסקה, כולל קליפורניה ואיידהו. החל מהשעה 02:00, הקלפיות הראשונות יסגרו והתוצאות יתחילו לזרום.

הנשיא אובמה התפנה בשעות הצהריים להודות לתומכיו על העמידה האיתנה לצדו ולברך את יריבו הרפובליקני. "אני רוצה לברך את המושל רומני על קמפיין נמרץ. אני יודע שתומכיו מחויבים, נלהבים ועובדים קשה כמותכם היום", אמר אובמה למתנדבים. "אנו חשים בטוחים שיש לנו את הקולות כדי לנצח, אך בסופו של דבר זה תלוי אם הקולות הללו יצאו אל הפועל. לכן, אני קורא לכולם לממש את הזכות שאנשים נלחמו כל כך קשה כדי שתהיה לנו".

נשיא ארה"ב ברק אובמה חותם על נעל עם שמו שהגישה לו תומכת בשיקגו, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
אובמה חותם על נעל על שמו שהגישה לו תומכת בשיקגו/רויטרס

הנשיא אף ערך שיחות טלפון למתנדבים בקמפיין שלו על מנת להודות להם שפעלו למען היבחרו מחדש. "אני צופה שיהיה לנו לילה טוב, אך לא משנה מה יקרה, ברצוני לומר לכם עד כמה אני מעריך את כל מי שתמך בי, כל מי שעבד כל כך קשה למעני", אמר.

המועמד הרפובליקני לנשיאות ורעייתו, אן, הצביעו כבר בשעות הצהריים בבלמונט, מסצ'וסטס. כשנשאל בצאתו מהקלפי למי הצביע, השיב רומני: "אני חושב שאתם יודעים". מאוחר יותר הגיע רומני עם סגנו פול ראיין לקליבלנד, אוהיו, ואמר למתנדבים במטהו: "אנו הולכים לשנות את אמריקה. זהו יום גדול עם הזדמנות אדירה, אך אני גם מסתכל קדימה למחר, משום שמחר אנו הולכים להתחיל בעבודה".

השעה שלאחר סגירת הקלפיות הראשונות עשויה להיות המעניינת מכולן. בשעה 19:00 שעון החוף המזרחי, 02:00 בישראל, יסגרו הקלפיות בווירג'יניה, תקוותו הגדולה של מיט רומני. אם בשלב זה יתברר שרומני לא לקח את וירג'יניה, מצב הרוח במטה של רומני בבוסטון יהיה עגום. ללא ניצחון בווירג'יניה, יש מעט מאד אפשרויות עבור רומני לזכות במרוץ.

מכירת מוצרים של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מחוץ לקלפי בטמפה, פלורידה, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
טמפה, פלורידה/רויטרס

חצי שעה אחר כך יסגרו הקלפיות באוהיו, הנחשבת באופן מסורתי למדינה שתכתיר את הנשיא הבא. מטה אובמה הגדיר את אוהיו כ"חומת האש" של הנשיא, כלומר - הקו שאותו אי אפשר לעבור. אם אובמה אכן ינצח באוהיו, במטה בשיקגו כבר יתחילו לקרר את בקבוקי השמפניה. אחרי חצי שעה נוספת – יגיע תורה של פלורידה. זו המדינה שרומני לא רק צפוי לנצח בה, אלא גם חייב לעשות כן. כמו וירג'יניה, גם פלורידה חיונית עבורו כדי לשמור על מסלול פתוח להשגת 270 קולות אלקטורים.

קלפי באולם ביליארד בשיקגו, ארה"ב, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
שיקגו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully