וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול המצלמות: פלסטינית מתגרה בחיילים בנבי סאלח

יהושע בריינר

5.11.2012 / 20:34

בסרטון שצולם דווקא על ידי פלסטינים בכפר שבו מתקיימות הפגנות שבועיות, נראית הילדה, יחד עם חברות נוספות, מקללת חיילים ומאיימת עליהם. החיילים, מצדם, לא מגיבים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

אחרי שמדי שבוע מפיצים ארגוני שמאל זרים תמונות שבהן נראים חיילי צה"ל פוגעים בילדות במסגרת ההפגנות השבועיות בכפר נבי סאלח, סרטוני וידאו שמפרסמים דווקא פלסטינים מציגים את הילדות מהכפר הפלסטיני שליד רמאללה כמי שמתגרות בכוח בחיילים, שמצדם מנסים להימנע מעימות. בסרטון נראית ילדה, שרק לפני מספר שבועות צולמה כמי שחייל מחזיק באופן אלים בידיה, צועקת על חייל ומאיימת להכותו באגרוף.

בהמשך, נראית הילדה ניגשת עם חברתה לשני קצינים שהיו במקום, והשתיים נעמדות מולם ומתחילות לצעוק בקול רם באופן פרובוקטיבי. במקביל, מתמקמים צלמים זרים ומתעדים את העימות, שבו שני הקצינים ממשיכים להתעלם מהילדות ומחייכים לעצמם בניסיון להימנע מתמונה שתציג את צה"ל בצורה שלילית. משלא הצליחה הילדה להוציא תגובה משני הקצינים, היא מתחילה לעבור בין החיילים, ואף מגיעה לשוטרים, בניסיון להוציא מהם תגובה כלשהי.

בשלב מסוים, עוברים הילדים גם לדחיפות קלות, ככל הנראה בתקווה להוציא מהכוחות תגובה שתתועד. ואולם, בכל המקרים נראה כי החיילים ושוטרי מג"ב שמרו על איפוק ולא נפלו קורבן לפרובוקציה. לאורך כל האירוע, גם כאשר נדחפו על ידי הילדות, המשיכו החיילים לחייך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדות הפלסטיניות מתגרות בחיילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התמונות הללו מחזקות באופן משמעותי את עמדת צה"ל, לפיה העימותים בכפר נבי סאלח נובעים בעיקר מהתגרות של תושבי הכפר ופעילי שמאל בחיילים במקום. העימותים בכפר החלו לפני מספר שנים, לאחר שהתושבים טענו כי המתנחלים מהיישוב הסמוך נווה צוף השתלטו על מעיין קטן הנמצא באזור. בעקבות כך, מתקיימות במקום מידי יום שישי הפגנות עם כמה עשרות משתתפים, כאשר באחת מהן אף נהרג מפגין אחד, מוסטפה תמימי. לטענת צה"ל, הפלסטינים משתמשים בכוונה בילדי הכפר, על מנת שהתקשורת הבינלאומית תציג תמונה כאילו חיילים חמושים מתעמתים עם ילדים חסרי ישע.

דוברת הוועדות העממיות הפלסטיניות, עביר קופטי, אמרה: "מדוע הצבא שנכנס לתוך כפר פלסטיני מעז להציג את עצמו כקורבן על כך שהתושבים אינם שמחים לראותו? בווידאו אפשר לראות ילדה שאחיה נעצר זמן קצר לפני כן באלימות רבה ולפיכך היא כעסה כל כך".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully