וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגים בתאונת האופנוע: בני זוג מהוד השרון

חבריהם של בני הזוג שנהרגו סמוך ליקנעם, ליאת ואביקם גור, סיפרו כי התאונה הקטלנית נגרמה בשל מצב התשתיות הגרוע. "אם מעקות הבטיחות היו כמו בחו"ל, הם לא היו נהרגים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד

"רכיבה על אופנוע הייתה אהבה משותפת שלהם" – כך סיפרו היום (שבת) חבריהם של בני הזוג ליאת (41) ואביקם (44) גור מהוד השרון, שנהרגו בתאונת דרכים בכביש מספר 70, בעת שאיבדו שליטה על האופנוע עליו רכבו. הם הותירו אחריהם ילד משותף בן שלוש ובנו של אביקם מנישואיו הקודמים, בן 13.

חבריהם של בני הזוג סיפרו כי השניים יצאו הבוקר כמדי שבוע לרכיבת אופנוע עם מועדון הרכיבה שהם היו חברים בו. "אביקם רוכב שנים והוא מאוד אחראי", סיפרו, "הוא רוכב מקצועי מאוד, מוכר וידוע, והוא גם מדריך רכיבה מקצועית. הם הקפידו על הבטיחות ועל אביזרים כל הזמן, זה היה אלף בית בשבילם". כמו כן, סיפרו כי את האופנוע שהתהפך קנו בני הזוג לפני כשבוע בלבד.

אביקם וליאת גור, בני הזוג שנהרגו בתאונת דרכים נובמבר 2012. באדיבות המשפחה
"זוג מלא בנתינה שמקיפים אותו מלא חברים". ההרוגים, ליאת ואביקם גור/באדיבות המשפחה

בתקופה האחרונה החל אביקם לעבוד כמשווק צמיגים וליאת עבדה כמעצבת טקסטיל. "מדובר בזוג מלא בנתינה שמקיפים אותו מלא חברים", סיפרו החברים, "ליאת הייתה אישה מדהימה ויפה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ליאת גור שנהרגה בתאונת דרכים בכביש ,70 נובמבר 2012. באדיבות המשפחה
היא ובעלה הקפידו על כללי הבטיחות. ליאת גור/באדיבות המשפחה

לדברי חבריהם של בני הזוג, למרות שהם הקפידו על בטיחות, מצב התשתיות בארץ מסכן את הרוכבים במידה רבה. "הם היו מאוד אחראיים ולא לקחו סיכונים סתמיים, אבל המצב של התשתיות מאוד גרוע. הם נתקעו במעקה בטיחות ומדובר במעקה מוות, הוא כמו סכין. אם מעקות הבטיחות היו כמו בחו"ל, שם יש אלמנט של ספיגה, המצב היה שונה לגמרי. אנחנו בטוחים שאם המעקה לא היה שם הם לא היו נהרגים".

עובד, שארגן את הטיול אליו יצאו בני הזוג הבוקר סיפר כי "יצאנו הבוקר לטיול כ-80 אופנוענים מטעם מועדון האופנוענים הישראלי. היינו אמורים לעלות לגליל העליון ולטייל שם. יצאנו קצת לפני השעה 8:00 מגלילות ובדרכנו לצומת אלונים להפסקת הבוקר, אני נסעתי אחריהם וראיתי שמסיבה כלשהי אביקם איבד את השליטה על האופנוע, החליק והתנגש בגדר הבטיחות. מיד עצרנו ורצנו לבדוק את מצבם. אני בדקתי את הדופק של אביקם וחבר אחר בדק את זה של ליאת. מיד הבנו שהם נהרגו. מדובר ברוכב משכמו ומעלה, שקול, שלא עושה טעויות. הוא התאמן בארץ ובחו"ל ואימן רכיבה מקצועית, גם את רוכבי האופנוע של משטרת התנועה. מדובר באדם בעל רמת רכיבה מהגבוהות בארץ והוא היה מודל לחיקוי עבור רוכבים רבים".

שני רוכבי אופנוע נהרגו בתאונת דרכים ליד יקנעם, נובמבר 2012. שלומי גבאי, שלומי גבאי
בני הזוג הותירו אחריהם ילד משותף בן שלוש. זירת התאונה, הבוקר/שלומי גבאי, שלומי גבאי

ארז, חבר במועדון האופנוענים, שלא השתתף בטיול היום אמר: "התאונה הזו הייתה יכולה להיגמר בצורה טובה יותר אם המדינה הייתה משקיעה בתשתיות המותאמות עבור רוכבי דו-גלגליים. יש פתרונות טובים יותר אבל משום מה לא מיישמים אותם בישראל. אביקם היה משתתף יחד עם אשתו כמעט בכל טיול של המועדון. הוא היה חבר במועדון למעלה מ-15 שנים. זה אבדה גדולה מאוד למודעון".

זירת התאונה:

התאונה אירעה בקטע שבין מחלף בת שלמה למחלף עין תות, סמוך ליקנעם. בתאונה נפצע רוכב נוסף באורח קשה, וצוותי מגן דוד אדום פינו אותו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. מפקדת יחידת מתנ"א במחוז חוף, סגן-ניצב אתי מאירסון, אמרה לוואלה! חדשות כי "150 רוכבי אופנוע יצאו הבוקר מאזור המרכז לכרמיאל. בעיקול הדרך, סמוך לאליקים, זוג הרוכבים איבד שליטה מסיבה לא ברורה והתנגש במעקה בטיחות. רוכב אופנוע נוסף שנסע אחריהם איבד שליטה, פגע במעקה הבטיחות והועף מכלי הרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully