וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לסטלנים: תיירים כן יורשו לעשן באמסטרדם

למרות החוק שנכנס לתוקף בדרום המדינה, לפיו מי שאינו אזרח הולנד לא יוכל לעשן סמים קלים ב"קופי שופס", הוחלט שהאכיפה תהיה לפי החלטת העיריות. באמסטרדם ימשיך להיות שמח

תיירים יוכלו להמשיך לפקוד את 220 ה"קופי שופס" באמסטרדם, הולנד, ולעשן בהם סמים קלים – כך צוטט היום (חמישי) ראש עיריית אמסטרדם, אברהרד ון דר לאן בכלי תקשורת מקומיים. בחודש מאי השנה, לאחר 40 שנה של מדיניות סובלנית כלפי סמים קלים, שהפכו את אמסטרדם ל"גן עדן" עבור מעשני גראס מכל העולם, נכנסו לתוקף חוקים המקשים מאוד על מי שאינו אזרח המדינה לרכוש את סמי הקנביס השונים (מריחואנה, חשיש ותצורותיהם השונות). החוקים חלו רק בשלושה מחוזות בדרום המדינה (זילנד, לימבורג וברבנט), וההערכה הייתה כי הם ייכנסו לתוקף במדינה כולה – אך כעת הוחלט שהאכיפה תבוצע באמצעות העיריות ומועצות מקומיות בלבד. משמעות הדבר היא חופש ראשי העיריות והמועצות להחליט כיצד ינהגו במחוזותיהם.

אילוסטרציה. ShutterStock
אמסטרדם תמשיך להיות "גן עדן" למעשני הסמים הקלים/ShutterStock

לפחות 1.5 מיליון מתוך שבעת המיליון המבקרים באמסטרדם מדי שנה מבלים ב"קופי שופס", שם נמכר סם מסוג קנביס לשימוש אישי. ון דר לאן אמר בראיון כי האיסור על תיירים להשתמש בסמים ב"קופי שופס" יקלקל את העבודה הטובה שנעשתה בנושא "ויחזיר אותם לסחר ושימוש ברחובות".

לצד זאת, הבטיח ון דר לאן כי ינקוט בקו קשוח ב"קופי שופס" שגורמים למטרד ציבורי, ויפעל למען הפחתת השימוש בקנביס בקרב צעירים. יתכן והדבר מתקשר לסעיף נוסף בחוק, שאמור להיכנס לתוקף ב-2014, האוסר למקם "קופי שופס" במרחק של פחות מ-350 מטרים מבית ספר. "מוכרים לקטינים חומר חזק מדי. אנחנו הולכים להשגיח מקרוב על כל זה", אמר והוסיף כי "בריאות היא מעל לכל. ראיתי את הנזק שהסם יכול לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully