וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומר נפץ בשרידי מטוס נשיא פולין שהתרסק"

יוסי מלמן

30.10.2012 / 13:26

לפי הדיווח בעיתון מקומי, חוקרים פולנים גילו חומר נפץ באזורים שונים במטוס, שהתרסק ב-2010 והביא למותם של לך קצ'ינסקי ועוד 95 איש. התביעה הצבאית הכחישה את הדברים

גילוי מרעיש שעלול לשנות את היחסים בין פולין לרוסיה נחשף היום (שלישי), כשהתברר כי במטוס שבו נהרג בשנת 2010 נשיא פולין, לך קצ'ינסקי, התגלו שרידים של חומר נפץ. העיתון הפולני "ז'ץ' פוספוליטה" מדווח הבוקר כי חוקרים פולנים, שחקרו את מה שנחשב לתאונת מטוס, גילו בין שרידיו חלקיקים של חומר הנפץ מסוג טי.אן.טי וניטרוגליצרין.

על פי הדיווח, השרידים נתגלו בכנפי המטוס ובתא הטייס, כמו גם על 30 מהמושבים. כמו כן, נתגלו אותם שרידים גם באזור שבו המטוס, מדגם טופולב 154 של חיל האוויר הפולני, התרסק. עם זאת, מדגיש העיתון בדיווח הדרמטי שלו כי החוקרים הפולנים לא שללו את האפשרות כי שרידי חומר הנפץ מקורם בפצצות שלא התפוצצו בתקופת מלחמת העולם השנייה, ונשארו באזור שבו התרסק המטוס.

דובר התביעה הצבאית בפולין הכחיש מאוחר יותר היום את הדיווח על שרידי חומר הנפץ במטוס. הדובר אמר כי בחודש שעבר נתגלו שרידי חומרים כימיים והם נשלחו לבדיקה.

שרידי המטוס שהתרסק ובו נשיא פולין, לך קצ'ינסקי, רוסיה, 11 באפריל 2011. Mikhail Metzel, AP
המטוס בעקבות ההתרסקות, 2010/AP, Mikhail Metzel

התאונה אירעה במזג אוויר קשה בעת שהמטוס שנשא את נשיא פולין ועוד עשרות בכירים, כולל שרים, חברי פרלמנט, פקידים בכירים וקציני צבא, היה בדרכו לנחיתה בנמל התעופה של העיר סמולנק ברוסיה ב-10 באפריל 2010. הנשיא ופמלייתו היו בדרכם לטקס ביער קטין, שבו נרצחו ב-1940 כ-20 אלף קצינים ופקידים של צבא פולין בידי אנשי הביון הרוסי דאז - הנ.ק.ו.ד. כל 96 הנוסעים שהיו במטוס נהרגו בהתרסקות.

בדו"חות הרשמיים לא נמצאו ראיות לחבלה

מאז התאונה, היו שמועות בפולין על כך שלא מדובר היה בתאונה, אלא בחבלה מצד רוסיה בהוראתו של ראש הממשלה דאז, וכיום הנשיא של רוסיה, ולדימיר פוטין. הנשיא קצ'ינסקי נחשב למתנגד חריף של רוסיה ולמבקר שלה, ולידיד של ארצות הברית והמערב. ואולם, ממשלות פולין ורוסיה דחו את השמועות וטענו כי מדובר בתאונה ולא במעשה זדון. על פי הדיווח בעיתון, משרדו של התובע הצבאי אמור לפרסם בהמשך היום תגובה על הגילוי של העיתון. בדו"חות החקירה הרשמיים לא נמצאה כל ראיה לכך שהמטוס התרסק כתוצאה מחבלה או מעורבות של גורם שלישי.

בסוף 2010, התפרסם דו"ח של רשות התעופה הרוסית על חקירת התאונה, ובה נקבע כי "טענות אנוש" של הטייס היא הגורם העיקרי לתאונה. עם זאת, מאוחר יותר הודיעה הרשות כי ייתכן שהנשיא קצ'ינסקי אחראי בעקיפין לתאונה. על פי ההודעה, החשש מפני תגובתו השלילית הצפויה של "הנוסע הבכיר במטוס" להחלטה לוותר על הנחיתה בגלל תנאי מזג האוויר הקשים, "גרם ללחץ פסיכולוגי" על צוות המטוס, והשפיע על החלטת הטייס להמשיך בנחיתה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully