וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות גראד נורו לדרום, לראשונה: גם לרמת הנגב

ניר יהב ורמי שני

28.10.2012 / 9:33

2 רקטות נפלו בשטחים פתוחים מחוץ לבאר שבע, 2 במועצה האזורית רמת הנגב. אין נפגעים או נזק. הירי - בעקבות פגיעת צה"ל במחבלים שניסו לפגוע בכוח שפעל לתיקון הגדר

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

הפסקת האש הופרה שוב: לאחר לילה לא שקט, נורו הבוקר (ראשון) שתי רקטות גראד לעבר באר שבע. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים מחוץ לעיר. שתי רקטות גראד נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית רמת הנגב. מדובר בפעם הראשונה שנורות רקטות לאזור המועצה האזורית, הנמצאת ברובה מדרום לבאר שבע. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בכל הנפילות.

בעקבות הירי, הוחלט כי לא יתקיימו לימודים היום במוסדות החינוך בבאר שבע, למעט באוניברסיטת בן גוריון, שם יתקיימו הלימודים כסדרם. גם בעומר אין לימודים היום מאחר שמרבית המורים בבתי הספר הם תושבי באר שבע, ומכיוון שילדיהם לא לומדים, הם אינם יכולים להגיע לעבודתם. בגני הילדים בעומר מתקיימים לימודים כרגיל.

חודש הירי מהרצועה לעבר יישובי הדרום. שי מכלוף, רויטרס
שרשרת הירי החלה לפנות בוקר. ירי רקטה מהרצועה/רויטרס, שי מכלוף

תחילת שרשרת הירי לפנות בוקר, כשכוח צה"ל את גדר המערכת כדי לתקן את הנזק שנגרם לגדר במהלך הפיצוץ בו נפצע סרן זיו שילון. חוליית מחבלים של חמאס שתצפתה על הפעילות של צה"ל נערכה לשיגור פצצות מרגמה לעבר הכוחות. חיל האוויר בתגובה תקף את החוליה וזיהה פגיעה. כתוצאה מהפגיעה נהרג פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, ופעיל נוסף נפצע באורח קשה. גורם בכיר בצה"ל אומר כי הצבא ערוך להסלמה, אך קיימת הערכה שחמאס מנסה לאכוף שקט לאורך הרצועה ולמנוע את שיגורי הרקטות ארוכות הטווח שבוצעו ללא הסכמתו.

מקורות פלסטינים דיווחו הלילה כי חמוש פלסטיני נהרג ואחר נפצע קשה מאד בתקיפה ישראלית נגד חוליית חמושים ממזרח לחאן יונס שבדרום רצועת עזה. לפי הדיווח, כלי טיס ישראלי שיגר טיל אחד לפחות לעבר חולייה של הזרוע הצבאית של חמאס וכתוצאה מכך נהרג פעיל הארגון סלימאן אל-קרא. בכירים בחמאס מסרו כי אנשי הזרוע הצבאית נפגעו בעת שרכבו על אופנוע באזור חאן יונס. כמו כן מסרו כי חברי החוליה ירו פגזים לעבר כוחות קרקע של צה"ל, לאחר שלטענתם חדרו לרצועת עזה לאחר תקיפת חיל האוויר.

בדובר צה"ל אישרו את דבר התקיפה ואמרו כי זוהתה פגיעה וכן היו פיצוצי משנה. בצה"ל ציינו עוד כי חוליית המחבלים שנפגעה שיגרה הלילה רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול.

מוקדם יותר פצצות מרגמה נורו לעבר שטח פתוח בסמוך לגדר באזור כיסופים. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהרקטות.

ביום חמישי בבוקר פצצת מרגמה התפוצצה סמוך לאחד הקיבוצים במועצה האזורית אשכול. זאת, רק שעות ספורות לאחר שהושגה הפסקת אש לא-רשמית בין ישראל לחמאס. במהלך השבוע שעבר נורו עשרות רקטות לעבר שטחי ישראל וחמישה בני אדם נפצעו. גורם ביטחוני בכיר אמר בשיחה עם וואלה! חדשות בשבוע שעבר כי "בשבוע האחרון חוסלו 20 פלסטינים ברצועת עזה מתקיפות שונות של צה"ל, שמונה מתוכם ביממה האחרונה, ובהם חמישה אנשי חמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully