וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל בני עקיבא: "אשתתף בעצרת רבין לשם האחדות"

במכתב ששלחו החניכים למזכ"ל נטען כי "אין ליטול חלק באירוע לזכר מי שמסר רובים לערבים ששימשו לרצח יהודים". בתגובה ענה כי אין הוא מקבל את דרכו, אך יש "להתאחד ולדבר"

"ההליכה שלי לעצרת היא לא מקבלת דרכו של רבין, אלא מהרצון להתאחד, לדבר" – כך אמר היום (רביעי) מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג, זאת בתגובה למכתב ששלחו אליו חניכים ומדריכים בתנועה מסניף איתמר הקורא לו שלא להשתתף בטקס לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההליכה לעצרת היא לא מקבלת דרכו של רבין". יום תנועות הנוער בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום השיא של שבוע תנועות הנוער שהתקיים היום בנתניה, במעמד שר החינוך גדעון סער וראש עיריית נתניה מרים פיירברג, אמר הירשברג כי "אני גאה במכתב שלהם. אני חושב שתנועת נוער אמיתית זו תנועה שמתקיים בה דיון. צריך לדעת שאיתמר זה יישוב שבו נהרגו הרבה חברים, למעלה מעשרים, ויש להם כאב גדול", אמר.

"אני חושב שההליכה שלי לעצרת היא לא מקבלת דרכו של רבין. חלקנו על דרכו לפני שהוא נרצח ואנחנו עדיין חלוקים על מורשת רבין, על דרך השלום, על הסכמי אוסלו. ההליכה שלי לכיכר מבטאת את הרצון להתאחד, לדבר, לשרטט את גבולות המחלוקת, את דרכי המאבק, וכאן אני חולק עליהם". הירשברג ציין כי הפיץ את מכתבם של חניכי סניף איתמר לכלל הסניפים ביום שבת על מנת שיתקיים בהם דיון בנושא. "קיבלתי הרבה מכתבי אהדה וקיבלתי גם מכתבים שכנגד, וזה היופי לדעתי בדיון", הוסיף.

"רבין פעל להשמדת ישראל"

במכתב החריף שנשלח על ידי החניכים נכתב כי אסור ליטול חלק באירוע לזכר אדם ש"מסר רובים לערבים ששימשו לרצח יהודים", כהגדרתם. הירשברג עצמו נענה אתמול לבקשת תנועת "דרור ישראל" המארגנת את הטקס שיתקיים תחת הכותרת "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", לשאת דברים מעל במת הנואמים, וחניכים מהתנועה אמורים להשתתף באירוע, שהפך במהרה לשנוי במחלוקת. "כראש ממשלה פעל רבין ליצירת ישות ערבית אשר פועלת ללא הרף להשמדת ישראל", נכתב. "אין כל מקום לקחת חלק באירוע בו מאדירים את שמו ומורשתו של מי שהשאיר מורשת אחת - תבוסתנות לאומית והקרבת 'קורבנות שלום' על מזבח אוסלו. מאז חתימת ההסכמים נרצחו עשרים מתושבי איתמר ועדיין לא יבש דמו של חברינו יואב פוגל ובגלל רבין לא נזכה לראות אותו עמנו בשבת הקרובה עולה לשבט החדש".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"יש מקום להידברות בכל תנועת נוער"

ביום ראשון הקרוב תקיים גם תנועת הצופים אירוע לזכרו של ראש הממשלה לשעבר תחת הכותרת: "יהיה בסדר", במהלכו יקיימו השמיניסטים של התנועה דיונים בשולחנות עגולים בנושא רצח רבין ומורשתו. מזכ"ל תנועת הצופים גל בן שימול אמר כי "אנחנו לקחנו את המקום של רצח רבין לדבר על הדמוקרטיה ויהיו ביום ראשון שולחנות עגולים של שמיניסטים ומתנדבים שיעסקו במתי שמים קו אדום בוויכוח, מהי דמוקרטיה נכונה, איך אנחנו צריכים לכבד את הדעה".

בן שימול התייחס למכתב של חניכי בני עקיבא ואמר כי בכל מקום ובכל תנועה יש מקום להידברות אני מניח שיש קטבים בכל תנועה, גם בצופים. אם בבני עקיבא יש בעד ונגד אני מניח שגם שם יש הידברות כמו בכל תנועה".

במהלך יום השיא של שבוע תנועות הנוער נשא דברים גם שר החינוך גדעון סער, ששיבח את פעילותן של התנועות. "לתנועות הנוער יש השפעה משמעותית על הילדים ובני הנוער. הפעילות בתנועות הנוער הופכת את הילדים ובני הנוער לאכפתיים ומתחשבים יותר. ההשתתפות בתנועות מעצימה את התרומה לחברה ומפחיתה תופעות של אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully