וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים נאבקים להצלת ידו של הקצין שנפגע ממטען

סרן זיו שילון, שידו האחת נקטעה כתוצאה מפיצוץ סמוך לגדר המערכת, הועבר לניתוח בבית החולים סורוקה. במהלך הלילה חל שיפור במצבו, המוגדר כעת יציב. "לא נשקפת סכנה לחייו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(תגובת ראש הממשלה לתקרית בכיסופים)

שיפור חל במהלך הלילה במצבו של סרן זיו שילון, שנפצע אתמול באורח קשה בפיצוץ שאירע במהלך פעילות מבצעית על גדר המערכת ליד כיסופים שבמרכז רצועת עזה. מצבו הבוקר (רביעי) מוגדר יציב. שילון, שמשרת כמפקד פלוגת מסלול בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, איבד בפיצוץ את אחת מידיו, והצוותים הרפואיים בבית החולים סורוקה בבאר שבע מנסים כעת להציל את ידו השנייה, שנפגעה אף היא באירוע.

זיו שילון, אוקטובר 2012. באדיבות המשפחה
נאבקים על ידו. סרן זיו/באדיבות המשפחה

מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים סורוקה, ד"ר מוטי קליין, סיפר כי במהלך הלילה חזר שילון להכרה. "אמש אושפז סרן זיו במחלקה לטיפול נמרץ כללי, לאחר ניתוח ארוך ומורכב בניסיון להציל את ידו. מצבו הלך והתייצב במהלך הלילה, ובזמן הקרוב הוא ייכנס לחדר ניתוח להערכת מצב ידו ולהמשך הטיפול. כרגע מצבו מוגדר יציב, הוא עדיין מורדם ומונשם בטיפול נמרץ".

לדבריו, מפקד הפלוגה קיבל עם הגעתו טיפול בפצע שנותר מקטיעת ידו האחת, ומלבד הפגיעה בשתי ידיו הוא סובל מפגיעות שטחיות בלבד כתוצאה מרסיסים בשאר חלקי גופו. כעת, לא נשקפת כבר סכנה מיידית לחייו.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בצהריים עם אמו של הקצין, מרגלית שילון. הוא איחל לזיו החלמה מהירה, ואמר: "אין כמו אהבת בן לאמא, והיום כל העם אוהב ומחבק את הילד שלך. נעשה הכול כדי לעזור לו להשתקם – והוא ישתקם".

נתניהו: "נגיב בתגובה קשה מאוד"

מחקירה ראשונית של צה"ל עולה כי התקרית התרחשה במהלך סיור שביצע הכוח אליו השתייך שילון לאורך הגדר. הפיצוץ אירע בעת שעמד מפקד הפלוגה ליד אחד מהשערים. הוא פונה תחילה לבית החולים סורוקה כשהוא פצוע באורח בינוני, אולם מאוחר יותר הידרדר מצבו והוגדר קשה. ההערכה בצה"ל היא שבשבוע האחרון הצליחו ארגוני טרור להניח מטענים סמוך לגדר, מהם אחד התפוצץ לפני כמה ימים וגרם נזק קל לרכב צבאי.

"היום נפגע חייל צה"ל, נפגע קשה ואנחנו נגיב בתגובה מאוד קשה על כל השתלשלות הטרור הזאת", אמר אתמול נתניהו, בפתח פגישה עם נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב, המבקר בישראל. "אנחנו נתונים במערכה קשה מול רשת טרור עולמית שמאורגנת באירן, דרך שליחים שפועלים במרחבים ובמעגלים רחבים". הוא עוד הוסיף כי "התקפת הטרור בבולגריה היא כמובן דוגמה אחת לכך. אבל אנחנו חווים גם התקפות, במקרה זה מהדרום, על רצועת עזה. ארגוני הטרור השונים שם מקבלים את הסיוע מרחוק והם פוגעים. אנחנו פוגעים בהם לפני שהם פוגעים בנו וגם אחרי".

בשעות הצהריים אתמול נטלו גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, אחריות לתקרית. בהודעה שפרסמה הזרוע נמסר כי הפיגוע בוצע "בתגובה לפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני". עוד נמסר כי הזרוע הצבאית "תמשיך לפעול ולהגיב בדרכים צבאיות נגד ישראל, כל עוד היא ממשיכה לכבוש ולתקוף את העם הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully