וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף לא קובע: אייפון 5 נמכר בהצלחה ברצועת עזה

ניר יהב

16.10.2012 / 21:18

הסמארטפון המשודרג של אפל אמנם נכנס לרצועה דרך מנהרות ההברחה, אך זה לא מפריע לפלסטינים לשלם עליו מחיר כפול מזה שבארה"ב. הסוחרים מרוצים: "אנשים מוכנים לשלם כל סכום"

למרות העוני הכבד והאבטלה הגבוהה, אייפון 5 - הסמארטפון החדש של חברת "אפל" - נמכר ברצועת עזה בהצלחה רבה למרות שמחירו שם כפול ממחירו בארה"ב. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי המכשיר מגיע לידי תושבי עזה דרך מנהרות ההברחה המחברות בין מצרים לרצועה.

אייפון 5 נמכר בהצלחה ברצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
זמין ברצועה למעלה משבועיים. אייפון בחנות בעזה/רויטרס

המכשיר החדש זמין ברצועת עזה כבר יותר משבועיים ואתמול הוא אף נמכר בשתי חנויות שונות לממכר טלפונים ניידים במרכז העיר. מחירי האייפון, כאמור, גבוהים באופן משמעותי מאלו בארה"ב: 1,170 דולר לדגם עם זיכרון 16 ג'יגה-בייט ו-1,480 דולר למכשיר עם זיכרון 64 ג'יגה-בייט. לשם השוואה, המחירים בארה"ב הם 650 דולר ו-850 דולר, בהתאמה.

אחד המוכרים סיפר כי הזמין 30 מכשירים של אייפון 5 וכבר הספיק למכור 20 מתוכם. "אנו יכולים לבקש כמה מכשירים שאנחנו רוצים, אך רוב התושבים בעזה ממתינים שהמחירים ירדו", אמר. "כרגע, המחירים מאוד גבוהים". אחד הסוחרים הוסיף: "תמיד יש כאן אנשים שמוכנים לשלם כל סכום רק כדי להשיג את הדברים החדישים ביותר".

נושא: אייפון 5 נמכר בהצלחה ברצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
רוב האוכלוסייה של הרצועה היא ענייה ומובטלת/רויטרס

למרות שיש בעזה מי שמוכנים לשלם "כל סכום" בשביל להשיג אייפון 5, רוב האוכלוסייה ברצועה היא ענייה ומובטלת, ולפחות שליש מ-1.6 מיליון האזרחים שם נעזרים בארגוני סיוע בינלאומיים. מוצרים מיובאים נמכרים במחירים גבוהים מאוד ברצועת עזה בשל הצורך להעניק שוחד לגורמים מצרים על מנת "להעלים עין" מההברחות, וכן בשל המס הגבוה שממשלת חמאס גובה על כל מוצר שמוברח במנהרות.

עוד בנושא
מחיר אייפון 5 בארץ - פי 2 מבארה”ב ואירופה
אייפון 5 נמכר ב-5 מיליון יחידות
אייפון 5, לא ללקוחות פלאפון, הוט מובייל וגולן טלקום

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully