וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מעצרים: ארגון פשע "ניסה להשתלט על אילת"

16.10.2012 / 9:00

בשני מבצעים, באילת ובבאר שבע, עצרו חוקרי היאחב"ל לפחות 62 חברים בארגוני פשיעה, בהם מי שנחשב לראש ארגון באילת. הם חשודים בשורת עבירות - מרצח ועד הימורים והלבנת הון

צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן דוד

עשרות עצורים בגל מעצרים גדול נגד ארגוני פשיעה בדרום: 30 בני אדם נעצרו הלילה (שני) במבצע נרחב של המשטרה בעיר אילת, ובהם מי שנחשב לראש ארגון פשיעה בעיר. העצורים חשודים במגוון עבירות, ובהן גם רצח וניסיון רצח. במקביל, נערך הלילה מבצע משטרתי דומה גם בבאר שבע, שם נעצרו 32 חשודים במעורבות בארגון פשיעה. גם בבאר שבע נחקרים חשדות לנסיונות רצח, ובמשטרה אומרים כי יש קשר בין שתי החקירות.

המעצרים באילת, בהם השתתפו כ-200 בלשים, נערכו במסגרת חקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות פשיעה בינלאומית (יאחב"ל), הכפופה ליחידה להב 433 בפיקודו של ניצב מני יצחקי. המשטרה מייחסת לחלק מהחשודים, כולם חברים בארגון פשיעה שפעל לפי החשד בעיר, עבירה של מעורבות ברצח, ניסיון רצח, הפעלת הימורים לא-חוקיים, סחיטה באיומים, עבירות אלימות והלבנת הון.

במשטרה אומרים כי הארגון שנגדו פעלו היה "היררכי ומסודר", שרוב עיסוקיו התמקדו בתחום ההימורים והסחיטה באיומים, תוך שימוש באלימות. הארגון פעל בעיר לפחות בשנה האחרונה וחלש על הפעילות העבריינית בתחומה, כשהוא בקשר עם ארגוני פשיעה נוספים בארץ. החשדות לרצח ולנסיונות רצח עלו במסגרת מלחמות השליטה בין עבריינים על השליטה בעסקים בעיר.

החקירה באלית התנהלה בחודשים האחרונים באופן סמוי, והיום הפכה לגלויה. גורמים המעורים בחקירה אמרו לוואלה! חדשות כי "החקירה התמקדה באיסוף ראיות לכך שמדובר בארגון פשיעה אלים, שפעילותו מוכרת לתושבים רבים בעיר אילת ושפעל בצורה היררכית ומסודרת על מנת להשתלט על העיר".

על פרטי החקירה, שהתנהלה בתקופה האחרונה בשיתוף עם משטרת אילת, יחידת יהלום של רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, הוטל צו איסור פרסום, למעט עצם קיום המעצרים ופירוט העבירות. בהמשך היום ומחר תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של חלק מהעצורים בבית משפט השלום בראשון-לציון.

בבאר שבע, נערכו המעצרים במסגרת חקירה של היחידה המרכזית נגב, גם כן בשיתוף היאחב"ל ורשות המסים. רשימת החשדות דומה למדי לזו של אילת, אם כי היא אינה כוללת רצח אלא רק נסיונות רצח. עוד בחשדות: השתייכות לארגון פשע, סחיטה באיומים, שימוש בנשק ואמצעי לחימה אחרים, הצתות ועבירות צווארון לבן, בהן עבירות מס והלבנת הון. החוקרים החרימו מהעצורים כלי רכב, כסף מזומן ורכוש החשוד כגנוב או שנרכש בכסף שהושג בדרכים לא חוקיות. החשודים יובאו היום לבית המשפט לדיונים בהארכת מעצרם.

בהכנת הידיעה השתתף רמי שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully