וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המהומות, אסד התפנה לציין את מלחמת יום כיפור

ניר יהב

6.10.2012 / 19:32

בעוד הקרבות נמשכים ברחובות סוריה וגובים קורבנות רבים, הנשיא, בשאר אסד, הניח זר באנדרטת הרוגי המלחמה, המכונה "מלחמת אוקטובר". גם נשיא מצרים השתתף בטקס זיכרון

לא רק בישראל מציינים 39 שנים לפרוץ מלחמת יום הכיפורים: גם בסוריה ובמצרים ציינו היום (שבת) בטקסים את יום השנה ה-39 ל"מלחמת אוקטובר", כפי שהיא מכונה על ידי מדינות ערב שלקחו חלק במלחמה. נשיא סוריה, בשאר אסד, ביקר באנדרטת הרוגי המלחמה והניח עליה זר. עמיתו המצרי, מוחמד מורסי, השתתף בטקס שנערך בקהיר לזכר הרוגי המלחמה ואמר כי "צבא מצרים מחויב להעניק חיי כבוד לגיבורים שנותרו ממלחמת אוקטובר ולכל מי שלחם במלחמה הזו ובני משפחותיהם. זכר המלחמה לא ימות לעולם, אלא יישאר חרוט בלבבותינו, משום שהמלחמה הזו הייתה עדות לכוח הרצון שלנו ולמעברה של מצרים לעבר עתיד של אופקים נרחבים בעולם. רוח מלחמת אוקטובר התעוררה מחדש ב-25 בינואר 2011, במהפכה".

נשיא סוריה בשאר אסד מניח זר בקבר החייל האלמוני, לציון יום השנה למלחמת יום הכיפורים. SANA, AP
אסד מניח זר באנדרטת הרוגי המלחמה/AP, SANA

בכלי התקשורת הממלכתיים בסוריה נכתב כי לרגל ציון יום השנה למלחמת אוקטובר, "אשר השיבה לאומה הערבית את כבודה, ביקר הנשיא אסד את האנדרטה להרוגי המלחמה בג'בל קסיון שבבירה דמשק". אל הנשיא התלוו שר ההגנה פהד ג'אסם אל-פריג' והרמטכ"ל עלי עבדאללה איוב. אסד הניח זר פרחים על האנדרטה, קרא פסוקי קוראן, ושוחח עם בני משפחות ההרוגים שהגיעו אף הם למקום "על גבורת קרוביהם".

היום: 82 הרוגים בקרבות בין הצבא למורדים

לציון יום השנה למלחמה התייחס אל-פריג' למאבק שמנהל המשטר הסורי בקבוצות המורדים שמנסים להפיל את שלטונו של אסד. אל-פריג', שהחליף לפני מספר חודשים את קודמו בתפקיד שחוסל בפיצוץ בדמשק, אמר כי ארצו "תנצח בקרוב את המלחמה שבה היא נמצאת". עוד הוסיף: "פיקוד צבא סוריה נחוש להשיב את הביטחון לסוריה האהובה". אל-פריג' הבהיר כי ארצו נמצאת במלחמה משום שהיא "מסרבת לוותר על כבודה ודבקה בזכויותיה".

על רקע הדברים, לאורך כל היום התנהלו ברחבי סוריה קרבות עזים בין צבאו של אסד לבין צבא המורדים. עד כה נהרגו 82 בני אדם במהלך אותם קרבות. מרבית הקרבות התנהלו בדמשק ובפרבריה, בחומס, בדרעא ובחלב. האופוזיציה דיווחה כי מטוסי קרב חגו מעל שמי דרעא ודמשק, וכי טנקים סורים הפגיזו את השכונות העתיקות בחומס. בנוסף דווח כי צבא סוריה פשט בסיוע 20 טנקים ושריוניות על העיר חמה. פעילי אופוזיציה דיווחו גם כי הצבא הסורי החופשי הפיל מסוק של צבא סוריה בחומס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully