וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק ירד מתחת ל-8 שקלים לליטר

לאחר שזינק לשיא של 8.25 שקלים לליטר בנזין בשירות עצמי, ירד מחיר הדלק ב-31 אגורות ועומד כעת על 7.94 שקלים לליטר. הירידה נובעת מהיחלשות הדולר ומהירידה במחיר הנפט

חודש לאחר שזינק מחיר הדלק וחצה לראשונה את רף השמונה שקלים, ירד הלילה (שלישי) מחיר הדלק ב-3.67%, וכעת מחירו של ליטר עופרת 95 אוקטן בשירות עצמי עומד על 7.94 שקלים, ירידה של 31 אגורות. החזרה לטווח שבעת השקלים נובעת מירידה במחיר הנפט בעולם ומהיחלשות הדולר.

הבשורה הטובה מגיעה אחרי שמחיר ליטר בנזין שבר את כל השיאים, חצה את רף שמונת השקלים והגיע, דווקא בתקופת החגים בה נוסעים ישראלים רבים לטיולים ברחבי הארץ, ל-8.25 שקלים לליטר בשירות עצמי, התייקרות של 55 אגורות ביחס לחודש אוגוסט. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק בידי עובד תחנת התדלוק התייקרה גם היא ועומדת כיום על 17 אגורות לליטר (כולל מע"מ), עלייה של אגורה אחת מאוגוסט.

התייקרות מחיר הדלק, יולי 2012. דרור עינב
מחליפים את המחירים בתחנות הדלק, הפעם באופן הרצוי/דרור עינב

בשל חג הסוכות עודכן מחיר הדלק בשניים באוקטובר, ולא בראשיתו. בחודש שעבר ספג הצרכן שתי התייקרויות במחיר הדלק, כאשר בתחילת החודש גרמה עליית המע"מ ב-1% - מ-16% ל-17% - להתייקרות הראשונה, ו-24 שעות מאוחר יותר חלה התייקרות נוספת, הפעם בשל עליית מחיר הנפט.

הירידה הנוכחית, כאמור, נובעת מירידה של כ-2.5% בשער הדולר לעומת השקל, וכן בירידה במחיר התזקיק באגן הים התיכון. יצוין כי בחודש אוגוסט חלה עלייה של 15% בהכנסות המדינה מהמס על הדלק, והן עמדו על 1.31 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully