המשטרה ביוון: יש לכם בעיה עם מהגרים? תפנו לניאו-נאצים

המשטרה היוונית מפנה אזרחים שרוצים להתלונן על מהגרים למפלגה הניאו-נאצית במדינה ■ "במשטרה אמרו לי מייד שאם מדובר בעניין הקשור למהגרים תפנה לניאו-נאצים", אמר תושב מקומי

מסימני ההתמוטטות: הקריסה הכלכלית של יוון וחוסר היכולת של המדינה לשלם לעובדים הציבור גרמה לפגיעה בתפקודם של הרשויות במדינה. אולם נראה כי הדבר הכי מסוכן מתרחש בקרב המשטרה היוונית, שעל פי דיווחים שעולים בכלי תקשורת באירופה, מפנה תלונות של אזרחים נגד פליטים ומהגרים במדינה לטיפול המפלגה הניאו-נאצית "השחר המוזהב", במה שנראה כמו קריסה של הגוף האחראי על אכיפת החוק במדינה.

על פי דיווח בעיתון הבריטי "הגארדיאן", המפלגה הניאו-נאצית מקבלת סמכויות אכיפה יותר נרחבות בתקופה האחרונה, וזאת בידיעית ותמיכת המשטרה המקומית. מספר אזרחים יוונים שפנו לעיתון האנגלי טענו כי המשטרה ממליצה לאזרחים באופן גלוי לפנות לאנשי המפלגה על מנת לקבל הגנה.

"הם מייד אמרו לי שאם העניין קשור במהגרים תפנה למפלגת השחר המוזהב", אמר עובד מדינה יווני, שניסה להתקשר למשטרה בנוגע לבעייה עם מהגרים מאלבניה, לעיתון "הגארדיאן". בשל כך הפופולאריות של המפלגה הניאו-נאצית במדינה מזנקת בקרב האזרחים היוונים, וכך גם מעשה האלימות נגד המהגרים.

"בששת החודשים האחרונים קרוב ל-500 מהגרים הותקפו על ידי פאשיסטים עם סכינים, מבלי שאף אחד מהתוקפים נענש", אמר ג'אביד איסלאם, ראש התאחדות העובדים הזרים במדינה וראש הקהילה הפקיסטנית ביוון, לרשת הטליוויזיה הבריטית BBC. "רמת הסכנה עלתה בצורה ניכרת. אנשים הולכים בבוקר לעבודה ולא יודעים אם יחזרו בערב לביתם"