וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביש מזל: נחטף בפקיסטן ושוחרר - ונרצח כששב להעיד

האזרח הבריטי שנחטף בשנה שעברה בפקיסטן ושוחרר בכופר ששילמה משפחתו, רצה להוציא את הצדק לאור . הוא שב למדינה כדי להעיד נגד חוטפיו, ונרצח. "ידע שיהיו בעיות בפקיסטן"

מאליק מוחמד איקבאל, תושב בריטניה שנחטף בפקיסטן בשנה שעברה ושוחרר תמורת כופר, שב למדינה על מנת להעיד במשפט נגד חוטפיו, ונרצח. לפי דיווחי התקשורת בפקיסטן, איקבאל נורה ביום שישי בעת ששהה בעיר רוואלפינדי שבצפון המדינה. הוא פונה לבית החולים, אך מותו נקבע בדרך לשם.

השתלשלות האירועים החלה בכך שאיקבאל, יליד קניה שהיגר לבריטניה בשנת 1968 והתגורר בעיר ברדפורד, נסע בחודש ספטמבר בקיץ שעבר לביקור משפחתי בפקיסטן. יומיים לפני התאריך שבו תכנן לשוב לביתו, הוא הסיע ידידה של המשפחה לאזור הבירה איסלמבד. כשהגיע ליעד, התנפלו עליו חמישה גברים והצמידו אקדח לראשו. הם כיסו את עיניו והובילו אותו לחווה מבודדת, שבה נכבל והורעב במשך 20 ימים, כשחוטפיו מספקים לו רק מעט תה וביסקוויטים מפעם לפעם. איקבאל שוחרר רק לאחר שמשפחתו שילמה לחוטפים כופר בסך של 15,000 ליש"ט.

בחודש שעבר שב איקבאל לפקיסטן, על מנת להעיד במשפט נגד אחד מחוטפיו. "הוא היה מודע לסיכון שבחזרתו לפקיסטן", סיפר ריאז אחמד, חברו של איקבאל וחבר מועצת ברדפורד לשעבר, לעיתון "ברדפורד טלגרף אנד ארגוס". ריאז הוסיף כי "איקבאל היה נחוש בדעתו שהצדק ייעשה. הוא ידע שיהיו בעיות, אבל הוא לא היה מסוגל להתעלם מהעקרונות שלו". הוא סיפר גם כי המשפט תוכנן להימשך ארבעה שבועות, אך הוא התארך, ואיקבאל נאלץ לדחות את החזרה לבריטניה. ייתכן ועיכוב זה במשפט, היה זה שבסופו של דבר גבה את חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully