וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: 4,000 צבי ים משוחררים לחופשי בחופי מקסיקו

במסגרת פעילות של הצי הימי ופעילי איכות סביבה שוחררו הצבים שבקעו מהביצים, לאחר שגודלו בתחנת חקר אוקיינוגרפי. הצב, מסוג זיתני, נמצא בסכנת הכחדה בשל טורפים ובני אדם

רויטרס

אנשי הצי הימי של מקסיקו ופעילי איכות סביבה שחררו אתמול (שישי) 4,000 צאצאי צבי ים מזן זיתני לעבר מצר ים באוקיינוס השקט, שליד אואחקה, מקסיקו. הצבים הקטנים שבקעו מהביצים שוחררו על ידי קהל של ילדי בתי הספר המקומיים, שהגיעו לחזות במסעם של הצבים לעבר הים.

קפטן חוזה לואיס אריאס, מפקד תחנת החקר האוקיינוגרפי באזור הימי העשירי של הצי המקסיקני סיפר כי קיימת "מודעות גדלה בקרב המקומיים במצר הים בכל פעם שאנו עושים את פעולות השחרור האלה. היום אנו עומדים לשחרר צבים מ-10 בבוקר ועד 7 או 8 בערב, עד שלא יהיו עוד צבים קטנים. יחד עם ה-4,000 האלה, שחררנו עד כה 28 אלף צבים בחוף זה מאז שהצי הימי החל לנהל את אזור החוף הפתוח הזה".

הביצים גודלו באינקובטורים בתחנת החקר לאחר שהוצאו מתוך הקינים על ידי הצי המקסיקני, במטרה להגן עליהם מפני טורפים ובני אדם. הביצים הן חלק מהתפריט המסורתי של יושבי החוף באואחקה, שם הן מוצגות בשווקים לצד בשר צבי ים, על אף חוקים האוסרים על מכירתן.

למעלה מ-600 ילדים מ-20 בתי ספר מהאזור השתתפו בשחרורם של הצבים. מאות אלפי צבי ים זיתניים נוהגים לעלות לחופי אואחקה כדי להטיל את ביציהם מדי שנה. מתוך 4,000 הצבים, הרשויות צופות כי בסביבות 400 ישרדו להיות צבים בוגרים, בשל לאיומים על אזור המחייה שלהם וטורפים טבעיים. צב הים הזיתני נמצא בסכנת הכחדה משנת 1986, הודות לירידה החדה במספריו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully