וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשנים בארה"ב אולי צוחקים, אבל נתניהו השיג את שלו

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

28.9.2012 / 9:02

איור הפצצה של ראש הממשלה עורר גיחוך ברשת ויש הטוענים שגם בממשל אובמה, אך הצליח להעביר מסר פשוט. אם למישהו לא היה ברור על מה בדיוק כל הבלגן, כעת התשובה ברורה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

תוך שניות ספורות מהרגע שראש הממשלה צייר פצצה שבסופה פתיל, כבר היה ברור מה תהיה המזכרת העיקרית מהביקור בארה"ב. נתניהו אולי התכוון להציג למנהיגי העולם את הקו האדום לעצירת תוכנית הגרעין האירנית, אך בפועל - שוב הצליח לייצר להיט ויראלי. בפעם הקודמת שביקר בארה"ב, דיבר על ברווזים גרעיניים והעניק לדאפי דאק תהילה מחודשת. הפעם היה זה הווילד קויוטי - דמות התן מהלוני טונס, שנפלה לא אחת קורבן לפצצות דומות לאלה שצייר אמש נתניהו - שהפכה ללהיט התורן.

בעוד ברחבי הרשת נפוצו גרסאות מבודחות של התמונה שמצטרפת לרשימה ארוכה של "מ"מים" אינטרנטיים שייצר נתניהו בשנה האחרונה, חלק מהפרשנים הבכירים בארה"ב ציקצקו בלשונם לנוכח הציור הפשטני והילדותי שבחר נתניהו כדי לייצג את אמונותיו בנושא כה מורכב ומשמעותי כמו תוכנית הגרעין האירנית. "אנשים צוחקים עליו במקומות שהוא אינו יכול להרשות לעצמו שיצחקו עליו", כתב הפרשן ג'פרי גולדברג. "לא רק בטוויטר איפה שכולם צוחקים על כולם כל הזמן - גם במשרדים חשובים של הממשל האמריקאי". כבר 15 שנים, הזכיר נתניהו בנאומו, הוא אומר שצריך לעצור אירן גרעינית, גם כשזה באופנה וגם כשלא. אם באמת לא נותר יותר זמן, האם הקומיקס של הפצצה היה האמצעי הכי טוב להעברת המסר?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2012. רויטרס
הפעם הצליח להציג את עמדתו בנוגע לאירן בלי האשמה ישירה אחת כלפי אובמה. נתניהו אמש באו"ם/רויטרס

כמו נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה מוקדם יותר השבוע, גם נתניהו לא דיבר לעשרות הדיפלומטים באולם עצרת האו"ם, אלא לקהלים אחרים, ברחבי היבשת בה הוא מרגיש בן בית ובביתו שלו עצמו, לקראת שנת בחירות שעדיף מבחינתו שתהיה בסימן האיום האירני ולא האיום הכלכלי. אחרי תקופת המתיחות חסרת התקדים עם הממשל האמריקאי וחילופי המהלומות הפומביים בין הבית הלבן ללשכתו, הפעם נתניהו הצליח להציג את עמדתו בנוגע לתקיפת מתקני הגרעין האירניים מבלי להטיח אפילו האשמה ישירה אחת בנשיא אובמה.

למרות שנוכחותו של המיליארדר היהודי האמריקאי והפטרון המשותף עם מיט רומני, שלדון אדלסון, העיבה על האווירה, לראשונה מזה שבועות הפוקוס של נתניהו לא היה על הנשיא האמריקאי אלא על תוכנית הגרעין האירנית. אחרי חודשים שמתנגדיו מבית מתריעים על כוונות משיחיות ואפוקליפטיות ואפילו שר הביטחון הפנה לו עורף, נתניהו הצליח להחזיר את השליטה לידיו, ולהפיג את החשש כי הוא דוחף להכרעה מיידית או תקיפה עצמאית בחודשים הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בניו יורק, בעצרת, נתניהו מרגיש בבית

בניו יורק, מעל בימת האו"ם, שם החל את הקריירה הדיפלומטית שלו, נתניהו תמיד מרגיש בבית. בימים האחרונים עמל עם אנשיו בקדחתנות על הנאום, כי בלי פגישה עם אובמה - המילים והגימיקים הם שייצרבו בתודעה. ובכל זאת, כמה רגעים לפני שעלה לנאום, בעודו צופה בנאום הנכבה השנייה של אבו מאזן, נתניהו שירבט על מפית את דיאגרמת הקו האדום, מוודא ששום טעות לא תיפול במהלך עוד אחת מהצגות חייו. המאמץ השתלם, אמרו אמש בסביבת נתניהו, והביעו שביעות רצון גדולה מהתוצר הסופי של העבודה. הפגישה עם מזכירת המדינה קלינטון עברה בשלום, ואפילו נקבעה שיחת טלפון עם אובמה.

בבליל הנתונים המורכבים על מתקנים, ראשי נפץ, שיעורי העשרה וכיו"ב - נאום הפצצה הצליח להעביר מסר פשוט ונהיר לקהל הצופים בבית. אם למישהו לא היה ברור על מה בדיוק כל הבלגן ומה ההבדל בין דד-ליין לרד ליין - כעת התשובה ברורה. עד סוף הקיץ אירן תהיה על סף פצצה, הסביר נתניהו על השלט שפירט את שלבי העשרת האורניום. אסור להם להגיע ל-90% - שירטט בטוש אדום. הבית הלבן ממשיך לדחות את דרישת נתניהו לקווים אדומים, אבל לפחות עכשיו כולם יודעים למה בדיוק הוא מתכוון ומהם לוחות הזמנים.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

עוד על נאומו של ראש הממשלה
ארה"ב לאחר נאום נתניהו: עדיין מתנגדים לקו אדום
המשלחת האירנית השיבה: "האשמות ישראל – מגוחכות"
נתניהו צייר באו"ם קו אדום: "העשרה ל-90%"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully