וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למשבר? בריטניה ואקוודור ידונו על אסאנג'

27.9.2012 / 6:02

שרי החוץ של השתיים יוועדו בשולי העצרת הכללית של האו"ם. מייסד ויקיליקס נאם בדיוני העצרת בשיחת ועידה מאקוודור ולעג לאובמה על השימוש באביב הערבי לקידום קמפיין הבחירות

האם יימצא פתרון שיביא לסיום שהייתו של מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', בשגרירות אקוודור בבריטניה? דיווחים בכלי התקשורת הבריטים טוענים כי שרי החוץ של בריטניה ואקוודור ייפגשו היום (חמישי) כדי לקבוע על גורלו של אסאנג', שביקש מאקוודור מקלט מדיני.

מייסד ויקיליקס קרא לעצמו אתמול "אדם חופשי" בשיחת ועידה ששודרה בווידאו ממקום מושבו בשגרירות אקוודור בלונדון לדיוני העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. "על אף שנכלאתי ל-659 ימים ללא אישום, אני חופשי במובן הכי בסיסי וחשוב. אני חופשי להביע את דעתי". אסאנג' הורה לממשלת אקוודור על שהעניקה לו מקלט מדיני, לאחר שבריטניה ביקשה להסגיר אותו לשבדיה בגין תקיפה מינית.

"אסור לנו לפקפק בהיקף החקירה, שאירעה לוויקיליקס", אמר אסאנג'. "הלוואי שיכולתי לומר שברדלי מאנינג הוא הקרבן היחיד של הסיטואציה". באותה הזדמנות קרא אסאנג' לשחרר את מאנינג, חייל מודיעין לשעבר בצבא האמריקני שצפוי להישלח למאסר עולם על חלקו בהדלפות. "עם המתקפה על ויקיליקס בקשר לסוגיה זו ואחרות, נפתחה חקירה שדיפלומטים אוסטרלים אומרים שהיא 'ללא תקדים בהיקפה ובטבעה'".

ג'וליאן אסאנג' נואם בשגרירות אקוודור בלונדון. 19 באוגוסט 2012. AP
ג'וליאן אסאנג' נואם בשגרירות אקוודור בלונדון. 19 באוגוסט 2012/AP

אסאנג' האשים את ארה"ב ביצירת "משטר לאומי של סודיות", והוסיף כי נאומו של נשיא ארה"ב ברק אובמה בעצרת הכללית של האו"ם נועד לקדם את קמפיין הבחירות שלו, בכל הנוגע לדבריו על האביב הערבי. "זה בטח בא כהפתעה לצעירים במצרים ששטפו גז מדמיע אמריקני מעיניהם במסגרת האביב הערבי, לשמוע שארה"ב תומכת בשינוי במזרח התיכון", אמר אסאנג'. "ישנו זמן למילים וזמן לפעולה. הזמן למילים נגמר", אמר. "זה הזמן לארה"ב לחדול מהרדיפה אחר ויקיליקס, לחדול מרדיפת אנשינו ולחדול מרדיפת מקורותינו. זה הזמן של הנשיא אובמה לעשות את הדבר הנכון ולהצטרף לכוחות השינוי, לא במילים, אלא במעשים".

"אקוודור, שמשוכנעת באחריותה לזכויות אדם וחירויות בסיסיות של כל איש ואישה, ללא אפליה רק משום שמדובר במישהו שנרדף על ידי כוחות מסוימים סביב העולם, החליטה לממש ריבונותה ולהעניק מקלט מדיני לאזרח האוסטרלי ג'וליאן אסאנג'", אמר שר החוץ של אקוודור ריקרדו פטינו וציין כי אסאנג' אמר לו כי הוא חושש לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully