שיגעון האייפון 5 בעיצומו: חנויות חיסלו את המלאי תוך שעות

צפו: מיהו הרוכש הראשון? ■ אפילו מייסד אפל, סטיב ווזניאק, הגיע עד אוסטרליה: "לא לחכות עוד 17 שעות כדי לקבל אותו בקליפורניה" ■ כשהחלה המכירה המוקדמת בארה"ב הוזמנו מעל ל-2 מיליון מכשירים ביממה - כפול מהאייפון 4S

הטירוף התחיל. חנויות אפל ברחבי העולם החלו למכור היום (ו') את מכשיר הדגל החדש של החברה, האייפון 5, והצרכנים ממלאים את החנויות, שמדווחות מצידן על דרישת שיא.

KDDI, משווקת מוצרי אפל ביפן, הודיעה כי היא כבר חיסלה את המלאי. חנויות נוספות באסיה ואוסטרליה, שם החלה המכירה לפני שאר העולם, דיווחו על חיסול המלאי ועל הזמנות נוספות מאפל. בהונג קונג וטוקיו עמדו מאות אנשים בתור למשך מספר ימים, וכאשר נפתחו החנויות הסתער ההמון פנימה תוך עידוד של צוותי המוכרים שקראו "אייפון 5, אייפון 5!".

בשבוע שעבר, כשהחלה המכירה המוקדמת בארה"ב, הוזמנו מעל ל-2 מיליון מכשירים ביממה הראשונה - מספר כפול מהמודל הקודם, האייפון 4S. אולם המכשירים הללו יגיעו למזמיניהם מאוחר יותר מזמני פתיחת החנויות בצד השני של הגלובוס.

באוסטרליה, שהייתה כאמור הראשונה למכור פיזית את המכשירים, צבאו מאות אנשים על החנויות. לחנות בעיר בריסביין הגיע אפילו המייסד השותף של אפל, סטיב ווזניאק, שעמד בתור כיוון ש"זה המקום בו האייפון 5 משוחרר לעולם בפעם הראשונה, ואני לא צריך לחכות עוד 17 שעות כדי לקבל אותו בקליפורניה. אני פשוט מרגיש דחף כזה, כאילו אני רוצה להיות חלק מההרפתקה הגדולה הזו".

וכאמור, החנויות חיסלו את המלאי די מהר ואף הביעו חשש באשר ליכולת של אפל לעמוד בדרישה המדהימה, ששוב הדגימה עד לאן יגיעו צרכנים כדי לקבל את המכשירים החדשים של אפל מוקדם ככל האפשר.

מספר אנליסטים מאמינים כי אפל תמכור עד 10 מיליון מכשירי אייפון 5 עד סוף החודש, ו-JP מורגן העריך כי מכירות המכשיר יכניסו כ-3.2 מיליארד דולר לתמ"ג האמריקני ברבעון הרביעי.