וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בגבול מצרים: שלושה מחבלים נהרגו

21.9.2012 / 14:00

החולייה פתחה בירי לעבר כוח תותחנים ליד הר חריף, ובחילופי האש נהרגו שלושה מחבלים. במהלך ההסתערות התפוצץ מטען שנשא אחד מהם. דובר צה"ל: "סוכל פיגוע גדול מאוד"

חוליית מחבלים פתחה בצהריים (שישי) באש לעבר כוח של תותחנים שאבטח עבודות על הגדר בגבול ישראל-מצרים, באזור הר חריף. במקום התנהלו חילופי אש עם המחבלים, כשבמקביל הגיע לאזור כוח של גדוד הקרקל.

הכוח זיהה שני מחבלים, הסתער לעברם, הרג אחד מהם, ומטען שנשא עליו אחד המחבלים התפוצץ. מחבל שלישי הצליח להימלט. כוחות גדולים של צבא בסיוע מסוקי קרב הגיעו למקום האירוע וסייעו באיתור של המחבל השלישי, שנהרג בחילופי האש.

כוחות מיוחדים של צה"ל הגיעו אל האזור במטרה לבדוק את האפשרות של חדירת מחבלים נוספים לשטח מדינת ישראל, ובשלב זה שללו את האפשרות. בסריקות אותר מקלע רימונים שהמחבלים נשאו עמם.

דובר צה"ל, תת-אלוף יואב פולי מרדכי, התייחס לתקרית ואמר: "סוכל פיגוע גדול מאוד. המחבלים התכוונו כפי הנראה לחדור לשטח מדינת ישראל. הם נמצאו עם חגורות נפץ, אפודים וחמושים ברובים. כרגע נשללה חדירה". תא"ל מרדכי ציין כי לא ברור האם הפיגוע קשור לסיכול הממוקד שביצע לאחרונה חיל האוויר ביחד עם השב"כ ברצועת עזה נגד ארגון ג'יהאד ברצועת עזה. "לא ידועה לנו כרגע התשתית שהוציאה את הפיגוע. בשעות הקרובות תתבצע הערכת מצב".

אזור התקרית

קצין בכיר בפיקוד דרום מסר לוואלה! חדשות כי "הפיגוע אירע בשטח שבו אין גדר. מדובר בחלק האחרון שעוד נותר לבנייה, פרט למקטע באילת. עד כה נבנו 210 קילומטרים מתוך 220 נדרשים. בניית הגדר תסתיים בנובמבר הקרוב".

בתחילת החודש שעבר סוכלה מתקפת טרור בגבול מצרים, ולאחריה יצא הצבא המצרי למבצע רחב היקף בסיני. האירוע החל כאשר עשרות מחבלים חמושים רעולי פנים פשטו על מוצב מצרי, והרגו 17 שוטרים המצרים. המחבלים לקחו רכב משוריין, ונעו איתו לכיוון הגבול, כשהוא מלווה ברכב מסחרי חמוש בכחצי טון של חומר נפץ.

התצפית של צה"ל זיהתה את הנגמ"ש, העובר באופן שגרתי במקום, ולכן לא חשה באירוע חריג. לפתע, הבחינו הכוחות כי הנגמ"ש פורץ את השער - המכונה שער 380 ואינו פעיל - וחוצה מספר שערים מבלי לעצור. במסגרת ההיערכות המקדימה, הוצבו במקום מחסומי בטון, שחסמו את הרכב המסחרי שהתברר לאחר מכן כרכב תופת. הרכב התחפר בקרקע ולא הצליח לעבור, ובהמשך התפוצץ סמוך לגבול. הרכב המשוריין נע לאורך הגבול בשטח הישראלי, והתרחק דרומה לכיוון אילת.

המחבלים פתחו באש לכל עבר

לוחמי גדוד הסיור המדברי זיהו את הרכב, ופתחו לעברו באש, כולל ירי ממקלעים. המשוריין, ובתוכו ששת המחבלים, ביצע פניית פרסה לאחר ששרד את היריות, והמשיך בנסיעה – הפעם לכיוון שטח ישראל. הוא פרץ בדרך מחסום נוסף והתקדם הלאה לכיוון היישובים על ציר עוטף עזה, כשמפקד גדוד הסיור המדברי, סא"ל ואחיד אל-הוזייל, מתקדם לפניו עם ג'יפ ממוגן, סופג ממנו אש אך מזהיר ומפלס את הדרך מחשש שיפגע בעוברי אורח.

בדרכם על ציר עוטף עזה, פתחו המחבלים באש לכל עבר, וירו לעבר בסיס צה"ל הקרוב ולעבר כלי רכב של הצבא, כולל מכונית בה נסע פועל תאילנדי, שזנח את הרכב ונמלט לאנדרטה סמוכה. בתחילה חשבו כי הוא מחבל, ולאחר פשיטה על המבנה התברר כי הוא אינו חמוש, ורק ברח מהירי.

לאחר מכן, נפתחה לעבר הנגמ"ש אש מקלעים, אך הוא שרד גם את הירי הזה. כעבור מספר דקות, הצליחו המודיעין מהאוויר ומהקרקע לייצר תמונת מצב, לפיה רכב מסחרי אחד התפוצץ מתחת לפילבוקס לא מאויש, ונגמ"ש אחד נע במהירות של 70 קמ"ש ללב שטח המדינה. במקביל, מסוקי קרב של חיל האוויר וטנקים ירו לעבר מוקדים נוספים כדי למנוע חטיפת חייל.

בשלב הזה, הנחה אלוף הפיקוד רוסו את חיל השריון לדלוק אחר הנגמ"ש. כששני טנקים סוגרים עליו משני הצדדים, ולאחר שרוסו נתן את האישור לפתוח באש, נפתחה האש שעצרה אותו, במקביל לירי של כלי טיס מהאוויר, ששיתק אותו באופן סופי. תוך כדי הפתיחה באש, נמלטו מהרכב שני מחבלים, שרדפו אחרי הפועל התאילנדי שנמלט, אך כלי טיס פגעו בהם מהאוויר והרגו אותם.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

לקריאה נוספת
שלב אחר שלב: כך סוכלה חדירת המחבלים ממצרים
"שבועות אחרי שקיבלו חנינה ממורסי - ביצעו את הפיגוע בסיני"
חשש בירושלים: "התרופפות בשליטה הביטחונית בסיני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully