וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל לגרמניה: הצוללות למצרים - בלי ציוד מתקדם"

יוסי מלמן

20.9.2012 / 20:27

מגזין צרפתי מדווח כי ישראל מנסה לשכנע את גרמניה כי אם תמכור צוללות לקהיר, לכל הפחות לא תציידן במערכות נשק מתקדמות. מקורות גרמניים: לא נניח ל"גורם זר" להשפיע

ישראלים מפעילה מנופי לחץ והשפעה על גרמניה וארצות הברית, טוען מגזין צרפתי, כדי שאם ימכרו למצרים שתי צוללות חדישות, הן לא יהיו מצוידות במערכות נשק מתקדמות ובציוד חדיש. כתב העת הצרפתי לענייני מודיעין "אינטליג'נס און ליין" מדווח בגיליונו החדש כי המאמצים הישראליים מכוונים לכך שהצוללות שייבנו בגרמניה עבור חיל הים המצרי מצרים לא יהיו מצוידות במיוחד בשתי מערכות - האחת מערכת לשיגור טילי ים-ים מדגם "הרפון", מתוצרת החברה האמריקאית "בואינג". המערכת השנייה היא מתוצרת חברת "סימנס" הגרמנית, אשר התקנתה תאפשר לצוללות זמן צלילה ארוך.

באחרונה נודע שגרמניה מתכוונת למכור לחיל הים המצרי שתי צוללות מדגם U-209 תוצרת החברה HDW - חברת בת של תאגיד התעשייה הגרמני הענק "טייסן-קרופ". רק לאחרונה, התפרסמו ידיעות בתקשורת על העסקה המתגבשת, ומאז נוצרה על רקע זה מתיחות מסוימת ביחסים בין ישראל לגרמניה. מקורות גרמניים צוטטו בתקשורת כאומרים שהם לא יניחו ל"גורם זר" – רמז לממשלת ישראל – להשפיע על החלטת הממשלה בברלין בעניין זה.

הצוללות יכולות גם לשאת ראשי חץ גרעיניים

התקנת המערכות שישראל מבקשת למנוע, לפי פרסומים זרים, יכולה לשפר לא רק את יכולת חיל הים המצרי, שברשותו כעת צוללות מיושנות מדגם "רומאו" מתוצרת סין שיוצרו בשנות ה-70 ושודרגו בשנות ה-80, אלא גם להעניק לו יכולת אסטרטגית לצלול לפרקי זמן ממושכים ולטווחים מרוחקים. יודגש גם כי בעקרון ניתן להשביח ולשדרג את הצוללות הגרמניות כך שיוכלו לשגר מפתחי הטורפדו שלהם גם טילים שיישאו ראשי חץ גרעיניים. נכון לעכשיו למצרים אין נשק גרעיני, אך גובר החשש כי אם אירן תצטייד בנשק גרעיני, ילכו בעקבותיה גם מצרים ומדינות נוספות במזרח התיכון.

המהלך של שדרוג פתחי הטורפדו הינו מהלך אותו מייחסת התקשורת הבינלאומית לחיל הים הישראלי, בעבר ובהווה. ישראל מצויה בשני העשורים האחרונים במהלך קדחתני של רכישת שש צוללות מדגם "דולפין" מאותה חברה בגרמניה שמתעתדת למכור את שתי הצוללות למצרים. ממשלת גרמניה סבסדה יותר ממחצית מעלותן של הצוללות עבור חיל הים הישראלי בסכום של כשני מיליארד דולרים.

לפי פרסומים זרים, יש לשלוש הצוללות המצויות כבר בשירות מבצעי של חיל הים יכולות לשגר טילים מסוגים שונים, שיכולים גם לשאת ראשי חץ גרעיניים ומספקים לפי אותם פרסומים לאסטרטגיית "יכולת מכה שנייה" גרעינית. לפי אותם פרסומים, גם לשלוש הצוללות שנבנות במספנות בגרמניה יהיו יכולות לשאת ולשגר טילים כאלה.

בסוף השבוע האחרון, אמר שר ההגנה של גרמניה, תומס דה מיזייר, כי "לאף מדינה בעולם אין זכות להטיל וטו על החלטה של ממשלת גרמניה". הדברים נאמרו בראיון לעיתון "פרנקפורט רונדשאו" הגרמני, לאחר שנשאל באופן ספציפי לגבי דיווחים על התנגדותה של ישראל להסכם. עם זאת, ציין השר כי על אף שההחלטה לא מושפעת מלחצים חיצוניים, לדעתו האישית "יציבותה של מצרים אינה מספקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully