וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילות ראש השנה יגויסו לאיתור נכסי הנספים בשואה

16.9.2012 / 2:12

קמפיין הקורא למשפחות נספים לאתר נכסים שייתכן ושייכים ליקיריהן יחל בדרשות החג בבתי כנסת בארה"ב וקנדה. המתפללים ייקראו לבחון את אלפי הנכסים המפורסמים באינטרנט

בעבודה מאומצת של החברה לאיתור ולהשבת נכסי הנספים בשואה נמצאו בשנים האחרונות כ-60 אלף נכסים שבעליהם טרם נמצאו. במטרה להרחיב את יכולת איתור קרובי המשפחה של אותם נספים החליטה החברה, בשיתוף עם מוסדות וארגונים יהודים, לנצל את תפילות ראש השנה בבתי הכנסת ברחבי ארצות הברית ובקנדה כדי לקרוא למתפללים להיכנס למאגרי המידע שלה ולבדוק האם אחד מהכנסים שייך להם או לבני משפחותיהם. לאחר מכן יימשך הקמפיין כשלושה חודשים נוספים.

החברה לאיתור ולהשבת נכסי הנספים בשואה הוקמה בעקבות חוק הנכסים של נספי השואה, שנחקק בשנת 2006. אתר החברה מאפשר, כאמור, לקרובי הנספים לנסות לאתר נכסים שהיו בבעלות יקיריהם, כגון קרקעות שנרכשו על ידי הנספים טרם המלחמה, חשבונות בנקים ומניות שנוהלו על ידם בשלט רחוק.

ד"ר ישראל פלג, מנכ"ל החברה לאיתור והשבת נכסים של נספי השואה, אמר כי "מדובר בנכסים שנמצאים בישראל, שיורשיהם החוקיים עדיין לא אותרו. עשיית צדק היסטורי עם הנספים בשואה, מחייבת, על פי החוק מכוחו פועלת החברה, את האיתור של יורשיהם באשר הם, גם מחוץ לישראל ברחבי התפוצות".

לקריאה נוספת:
שוד בירושלים: ניצול שואה ואשתו נכפתו והוכו
קיץ ערכי: תלמידי נצרת עילית ינקו בתי ניצולי שואה
השיבו את ילדותם: ניצולי השואה חגגו בר מצווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully