וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו נמ"ר: הנגמ"ש החדש עמד במוקד התרגיל של גולני

בתרגיל החטיבתי נעשה שימוש בנגמ"ש החדש שמבוסס על טכנולוגיה של טנק המרכבה 4, ואמור להתמודד עם ירי נ"ט מתקדם. גם נתניהו הגיע: "יש פה דברים שיכולים להרגיע את הישראלים"

צילום דו"צ, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

חטיבת גולני חשפה היום (שלישי) את השימוש בנגמ"ש העתידי של צה"ל, ה"נמ"ר" בתרגיל החטיבתי שמתקיים ברמת הגולן. לאחרונה הסתיים באופן מלא תהליך קליטת הנגמ"ש, שמבוסס על טכנולוגיה של טנק המרכבה סימן 4 ועתיד להתמודד עם ירי טילי נ"ט המתקדמים בעולם. בצה"ל שוקלים לצייד את הנגמ"ש במערכות הגנה אקטיביות מסוג "מעיל רוח", שהצליחה להשמיד ברצועת עזה טילי נ"ט שנורו.

אל התרגיל הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל בני גנץ. "אני מעביר מסר מאוד חשוב מהרמטכ"ל. עבדתם קשה. אתם מייצרים הרבה מאוד אש ונוסכים הרבה מאוד ביטחון", אמר לחיילים. "אזרחי ישראל יכולים להישאר בביטחון מהעבודה המאוד רצינית של מפקדים ולוחמים שמבינים היטב מה זה ביטחון ישראל. יש פה דברים שיכולים להרגיע את אזרחי ישראל על היכולות של צה"ל. יש יכולות, אך בסוף זה חוזר לחייל".

"אנחנו בסביבה מעניינת ומאתגרת", אמר גנץ בתרגיל. "אנחנו עוסקים בביטחון שלנו בזמן שהיום הוא תאריך מוזר מבחינת טרור - ה-11.9, וגם יום ההולדת של אסד, שטובח בבני עמו. חשוב מאוד שנצליח לשמר את המוכנות שלנו כי הסביבה נפיצה".

"חטיבת גולני תהיה מוכנה תמיד לכל משימה שתידרש"

אל"מ יניב עשור, מפקד חטיבת גולני הטרי, שמבצעת את התרגיל במתאר מלחמה ובשילוב כוחות מהאוויר ומהיבשה, הסביר במהלך האימון כי "נגמ"ש הנמ"ר הוא כלי מבצעי שמאפשר יכולת תמרון משמעותית. באמצעותו אני מעריך שנגיע לעומק השטח ממוגנים ובזמן קצר, אבל בסוף מי שינצח זה הלוחמים. החייל של גולני הוא מתנדב ציוני אוהב הארץ, הוא העוצמה של החטיבה".

אל"מ עשור התייחס למוטיבציה לשרת בחטיבת גולני, שעברה במחזור אוגוסט האחרון את הממוצע, כך שעל כל מקום מתמודדים יותר מארבעה בני נוער, בהם אחוז גבוה מאוד של חובשי כיפה. "בחטיבת גולני יש מקום לכולם. אני יודע שמנסים להדביק לנו תוויות של חטיבה דתית, אך אצלנו נמצאים לוחמים מכל העדות, הדעות הפוליטיות, ואוכלוסיות כגון עולים חדשים, קיבוצניקים, עירונים, דתיים וחילוניים מכל רחבי הארץ. בחטיבה נמצאים לוחמים ממגוון האוכלוסיות והחטיבה מאפשרת לכל אחד מהם להתפתח בתוכה".

אל"מ עשור, שאיבד את סגנו כמפקד גדוד 51, רס"ן רועי קליין, בקרב הידוע על בינת ג'בל בדרום לבנון במהלך מלחמת לבנון השנייה, סיפר על התרגיל, שבמהלכו צעדו לוחמיו כמעט 70 קילומטרים עם משקל כבד על הגב, תוך כדי משימות מורכבות והדמיית הרוגים ופצועים בהיקף גדול מהממוצע הרגיל. "אני באופן אישי מנסה ליישם את החוויות שלי מהלחימה באימון הנוכחי. האימון הינו אימון משמעותי, אינטנסיבי, ארוך, קשה ומציב אתגרים רבים בדגש על המפקדים שעומדים בפני קבלת החלטות בלחץ, בדינמיקה משתנה ובממלכת אי הוודאות. חטיבת גולני נמצאת היום בשיא תקופת האימונים החטיבתית. בימים אלה השלמנו הכנות למשימתנו האופרטיבית. היום, חטיבת גולני תהיה מוכנה תמיד לכל משימה שתידרש, לכל תרחיש, בכל זמן, בכל חזית וננצח".

בתוך כך, עדיין נמשכת חקירת תאונת האימונים שאירעה לפני שבועיים, בה נדרס למוות חייל מגדוד 51 בחטיבת גולני במהלך תרגיל של קורס מ"פים ומג"דים. במהלך התרגיל, נסע טנק של חטיבה 188 לאחור ודרס את החייל יוני בן ישי ז"ל שישן לצד הדרך באישור מפקדיו. גורמים בזרוע היבשה טוענים כי מפרטי התחקיר המבצעי עולות שאלות קשות על התנהלות המפקדים הבכירים בתרגיל, כולל אכיפה בררנית של הפקודות והנהלים הקבועים בשטח. גורמי צבא טוענים כי הפרקליטות בוחנת את האפשרות להגשת כתבי אישום נגד קצינים בכירים שלקחו חלק בתרגיל.

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il
לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

לקריאה נוספת
מצ"ח חוקרת: חשד לפלילים בדריסת החייל באימון
גיוס אוגוסט: חטיבת גולני - המבוקשת ביותר בצה"ל
ביערות ובמנהרות: אגוז ו-669 תרגלו פינוי פצועים תחת אש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully