וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בכיר לשעבר ביאח"ה קשור לגניבת מידע משפטי

10.9.2012 / 14:56

סגן-ניצב בדימוס בועז גוטמן חשוד שהיה מעורב בגניבת מידע ממאגר בתי המשפט יחד עם האקר ושותף שלישי. על פי החשד, הם העבירו מידע מסווג לעשרות חשודים נגדם התנהלו חקירות

הותר לפרסום: קצין לשעבר ביחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה הוא בין החשודים בגניבת אלפי מסמכים ממאגר המידע של בתי המשפט. סגן-ניצב בדימוס בועז גוטמן, תושב גני תקווה בן 62 נעצר יחד עם שני שותפיו לכאורה – משה הלוי, האקר תושב עכו בן 41 המכונה "הלמו" ותושב חולון בן 46 בעקבות תלונה שהוגשה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב לאחר שכתב האישום באונס שאירע בחודש מאי בגן העיר בתל אביב הודלף לרשת.

במשטרה חושדים שגוטמן, שפרש מהמשטרה לפני 12 שנים ספסר במסמכים שונים – ביניהם חומרי חקירה מסווגים לחשודים נגדם התנהלו חקירות. על פי המשטרה, מדובר המסמכים שנגנבו מתארים חקירות משנת 2008 ועד היום. על פי החשד, המעורבים בפרשה העבירו מידע הכולל דיונים בדלתיים סגורות שנערכו בבתי המשפט, צווי איסור פרסום, בקשות של המשטרה לבצע האזנות סתר ופעולות חקירה רגישות נוספות הדרושות את אישור בית המשפט. בצורה זו, הם התריעו לכאורה על קיומן של חקירות ועל פרטיהן לחשודים שהזמינו את המידע.

החשוד העיקרי בפרשה – משה לוי המכונה "הלמו" הוא האקר או פרצן בעברית. הוא נעצר ב-29 בחודש אוגוסט ושוחרר אתמול למעצר בית בתנאים מגבילים. עמו נעצרו גוטמן וחשוד נוסף תושב חולון. על פי החשד, גוטמן קיבל אינפורמציה לגבי הליכים משפטיים אליהם היה קשור וגם מידע רגיש אודות פעולות המשטרה.

החקירה מתנהלת במחלק עבירות מחשב במפלג ההונאה של מחוז תל אביב. "התלונה של הפרקליטות הייתה הטריגר", אמר ראש המחלק, רב-פקד ירון בן צבי, "חיפשנו אתונות ומצאנו מלוכה. מצאנו ש-99% מכל מה שמתנהל בבתי המשפט מגיע לחשודים. זה הסיוט הכי גדול של חוקרי המשטרה. לשחזר את כל המידע ולמצוא למי המידע הועבר זה כמו לחפש מחט בערימת שחת". בן צבי הסביר כי ברגע שהבינו במשטרה שיש דליפה בסדר גודל כזה, "קיבלנו החלטה שאת כל החקירה הסמויה בעניין ננהל מחוץ לרשומות בית המשפט. הנחנו שאם לא נעשה כן, החשודים בפריצה יעלו על כך שמתנהלת נגדם חקירה".

עוד בנושא:
כתב האישום בפרשת האונס בגן העיר הודלף לרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully