וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תשתמש בפצצה "שתחזיר את אירן לתקופת האבן"?

על פי הדיווח ב"סאנדיי טיימס" מפי מומחה ביטחון אמריקאי, גובר החשש מפני שימוש ישראלי בפעימה אלקטרומגנטית לשיתוק רשת החשמל באירן - שאף עשוי למוטט את כלכלתה

כחלק מהמאמץ למנוע מאירן לקדם את תכנית הגרעין שלה, ישראל עשויה לשבש את רשת החשמל שלה באמצעות פעימות אלקטרומגנטיות בעלות עוצמה, המסוגלות לשלוח את הרפובליקה האיסלמית "בחזרה לתקופת האבן" – כך דווח הבוקר (ראשון) בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".

העיתון מצטט מומחה אמריקאי לענייני ביטחון, ועורך האתר "וושינגטון פרי ביקון", ביל גרץ, אשר אומר כי לסוכנויות המודיעין האמריקאיות יש "חששות הולכים וגוברים מכך שישראל תתקוף את אירן באמצעות פיצוץ גרעיני המופעל בגובה רב, במטרה לשבש את כל האמצעים האלקטרוניים במדינה".

עם זאת, מלבד פיצוץ גרעיני, ישנן דרכים נוספות להשיג את האפקט של פעימה אלקטרומגנטית. העיתון מצטט את עוזי רבין, שהיה מעורב בפיתוח המערך הישראלי להגנה מפני טילים, אשר אמר: "השימוש באמצעי גרעיני, אפילו לצורך הפעימה הלא-קטלנית, אינו בא בחשבון". לדבריו, ישנם אמצעים אחרים לגרום להלם מסוג זה, מהקרקע.

הטכנולוגיה עליה מבוססת פצצה אלקטרומגנטית כוללת שימוש בקרינת גמא, אשר מגיבה לשדה המגנטי של כדור הארץ. מכת החשמל יכולה לשתק את רשת החשמל של אירן, כמו גם את מערכות התקשורת המשמשות את התחבורה והשירותים הכלכליים במדינה, דבר שיכול אף להוביל להתמוטטות כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully