וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצים עתיקים נכרתו בכרמל: "נזק בלתי הפיך לטבע"

עשרות עצים מסוג אלון ואורן, חלקם בני עשרות שנים ויותר, הושחתו ונזרקו בחניונים באזור הגן הלאומי פארק הכרמל. רק לפני חודשיים הוחמרו העונשים לעברייני יערות

כשהגיעו אתמול (שבת) פקחי רשות הטבע והגנים לגן הלאומי פארק הכרמל, הם בוודאי לא ציפו לראות מחזה מעציב שכזה: מול עיניהם היו עשרות עצים כרותים שהונחו בהפגנתיות בצורה שחסמה את הגישה לשני חניונים. חלק מהעצים הם מסוג אלון, וגילם נאמד ביותר ממאה שנים. כמו כן, נמצאו במקום גם ארבעה עצים כרותים מסוג אורן קפריסאי, המתנשאים לגובה עשרות מטרים.

"התמונות הכואבות מדברות בעד עצמן", אמרו אתמול ברשות הטבע והגנים. "זהו נזק בלתי הפיך לערכי טבע מוגנים בשטח שמור". משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עצים כרותים בגן הלאומי פארק הכרמל, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני פחות מחודשיים אישרה ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת שורה של קנסות חדשים שיזמו אנשי משרד החקלאות. מטרת החוקים היא לקדם אכיפה יעילה יותר של עבירות על פקודת היערות. התקנות מקלות על הענשת העוברים על פקודת היערות במתן קנסות מנהליים ללא הליך בבית משפט, בהיקף של אלפי שקלים.

כך למשל, בין היתר, על עקירת עץ ביער או הבערתו יחול תשלום קנס בגובה של 10,000 שקלים על כל עץ שהובער או נעקר, הבערת מדורה או מנגל ביער מבלי לנקוט אמצעי זהירות למניעת שריפה תעלה לאחראים עליה 7,500 שקלים וכך גם במקרה של כריתת עץ. השחתת אילן על ידי קילוף קליפתו או בדרך אחרת תביא לקנס בגובה 3,500 שקלים והעברת עץ ללא היתר - 1,000 שקלים. עוד אושר בוועדה כי תאגיד העובר על החוק ישלם כפל קנס לעומת אדם פרטי, וכך גם במקרה של אדם או תאגיד החוזר על העבירה פעם נוספת.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, אורית נוקד, אמרה בחודש יולי האחרון כי "העצים הם נכס של כלל הציבור. שימורם נוגע גם בהיבט האקולוגי וגם בבריאות ובאיכות החיים שלנו. הקנסות שאושרו יגנו בצורה טובה יותר על עצי ישראל, וימנעו סחבת ביורוקרטית ומשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully