וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה חזרה בה: באילת ילמדו זרים עם ישראלים

גלעד גרוסמן

26.8.2012 / 20:15

כשנה לאחר שהוגשה עתירה נגד העירייה ומשרד החינוך בגין הסירוב לאפשר לילדי זרים ללמוד בבתי ספר עם ישראלים, הושגה פשרה בנושא. תחילה: הקצאת כיתות מיוחדות בבתי ספר

שנת תשע"ג בסימן שילוב: הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט העליון כי הגיעה להסכמה בין קבוצת תלמידים מאילת לבין משרד החינוך ועיריית אילת, לפיה תלמידים זרים ישולבו במסגרות החינוך הרגילות בעיר.

במסגרת ההסכמה ייפתחו כיתות מיוחדות עבור אותם תלמידים בהן הם יוכלו להשלים את הפערים במקצועות השונים בינם לבין התלמידים הישראלים, מתוך כוונה לאפשר להם להשתלב בעתיד בכיתות רגילות, זאת לאחר הערכה פדגוגית לכל תלמיד. בנוסף, תלמידים זרים שלמדו בשנה החולפת בגני חובה באילת וטרם נרשמו לכיתה א' ישובצו בזמן הקרוב, בהתאם להחלטות משרד החינוך, על בסיס הקריטריונים המקובלים.

בארבע השנים האחרונות התקיימה באילת מסגרת לימודים נפרדת לילדי אזרחים זרים, כשמשרד החינוך והעירייה סירבו לרשום אותם ללימודים בבתי הספר הרגילים. כאמור, לפני כשנה הוגשה בשם קבוצת ילדים עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בטענה כי יצירת מסגרת נפרדת מהווה פגיעה בזכותם לכבוד, לשוויון ולחינוך הולם. בית המשפט בבאר שבע ביקר בחריפות את מדיניות ההפרדה וקבע, בין היתר, כי "הפחד מן הזר הינו פחד מוכר ולכן ניתן להבינו אך לא לקבלו. החשש של הורים באילת משילובם של ילדי מבקשי המקלט במסגרות החינוך הרגילות בעיר, הינו חשש בלתי מבוסס ואינו יכול להוות שיקול מרתיע מפני שילובם של הילדים במסגרות החינוך בעיר". בית המשפט החליט לבטל את ההפרדה, אולם המדינה עתרה לעליון בעניין. כעת, כאמור, הושגה הפשרה.

עורכי הדין יונתן ברמן, ענת בן דור ואסף וייצן, שייצגו את הילדים בירכו את עיריית אילת ואת משרד החינוך על "שנקטו בשלבים האחרונים של ההליכים המשפטיים בגישה ראויה ופרקטית". לדבריהם, ההסדרים עליהם סוכם בעקבות הערות בית המשפט "מבטיחים כי הזכויות והאינטרסים של כלל ילדי אילת – מבקשי המקלט והישראלים כאחד – יישמרו, וכי השילוב במערכת החינוך ייעשה תוך נקיטת אמצעים שיבטיחו צמצום פערים". עורכי הדין הוסיפו כי יעקבו אחר יישום ההסדר בפועל.

לקריאה נוספת:
שישה מסתננים נמלטו ממתקן של שב"ס; שניים נתפסו
רשות ההגירה עצרה בת 6 הלוקה בפיגור; "שיא חדש"
ירידה דרמטית במספר המסתננים לישראל מגבול מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully