וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פינוי מגרון: צו הרחקה לשני קטינים נוספים

יהושע בריינר

22.8.2012 / 20:29

שני צווי הרחקה לפעילי ימין מתווספים ל-4 נוספים שניתנו בשבוע האחרון, זאת על מנת להימנע מעימותים אלימים במהלך פינוי המאחז בשבוע הבא. עמותת חננו: "האשמות לא מבוססות"

על רקע הכוונה לפנות את המאחז מגרון בשבוע הבא מתחילים במערכת הביטחון להרחיק פעילים בצווי הרחקה מנהליים מיהודה ושומרון. שני פעילי ימין, קטינים המתגוררים במאחז רמת מגרון הסמוכה למגרון, קיבלו היום בצהריים (רביעי) צווי הרחקה חתומים על ידי אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, המורים על איסור להיכנס לשטחי יהודה ושומרון בחודשים הקרובים.

גם אמש קיבלו שני פעילי ימין נוספים, בני 19ו-21, צווי הרחקה דומים והם מצטרפים לשניים נוספים שקיבלו צווים בשבוע האחרון. בסך הכל הורחקו בימים האחרונים שישה פעילי ימין, מרביתם קטינים, ונראה כי בצה"ל ובמערכת הביטחון מעוניינים להימנע מעימותים אלימים במהלך פינוי המאחז בשבוע הבא.

עם זאת, יתכן כי עיקר החשש נובע לא רק מעימותים תוך כדי הפינוי אלא בעיקר מהאפשרות כי הפעילים ינקטו בפעולות "תג מחיר". יחד עם זאת, בדומה לצווים דומים בעבר, גם הפעם אין כל פירוט לגבי סיבת ההרחקה למעט "טעמי ביטחון". כזכור, המפקד הצבאי של האזור רשאי להגביל את תנועתם של תושבים באזור ללא כל פירוט מנומק זאת לאחר שהוצגו לו ראיות חסויות המראות כי נוכחותו עשויה להוות סכנה לביטחון הציבור.

"הצטברות מידע מודיעיני רב"

שיטת צווי ההרחקה היא נושא לביקורת הן בימין והן בשמאל כאשר שני הצדדים אינם תומכים בחלוקת צווים מנהליים וקוראים למערכת החוק להעמיד לדין כל גורם אשר מהווה סכנה, אחרת אין להגביל את תנועתו. בשנים האחרונות נאבקים במערכת הביטחון כנגד המאחז רמת מגרון, אשר דוגלים באידיאולוגיה שונה מזו של המאחז מגרון עצמה ותושביה, בעיקר קטינים, נחשבים לבעייתיים בעיני צה"ל. "משראו במערכת הביטחון כי אין בידם להתמודד באופן חוקי עם תושבי רמת מגרון, החליטו לנקוט בשיטה 'עוקפת חוק' – צווי ההרחקה המנהליים", אמרו בעמותת "חננו" המסייעת משפטית למורחקים. "חבל שהאשמות מבוססות המגובות בראיות משפטיות, כבר אינן פונקציה ב'משחק' של מערכת הביטחון".

בדובר צה"ל אמרו בתגובה לצווים שחולקו אתמול בלילה כי "בעניינם של הפעילים הצטבר מידע מודיעיני רב המצביע על מעורבותם בפעילות בלתי חוקית ואלימה המסכנת את שלום הציבור ואת הביטחון באיו"ש. לאור מידע זה הוחלט להרחיקם מאזור יהודה ושומרון, למעט מיישוב מגוריהם."

לקריאה נוספת:
שרים בכירים בממשלה: "התנהגות תושבי מגרון - כפיות טובה"
המדינה הודיעה לבג"ץ: המאחז מגרון יפונה בשבוע הבא
השרים השתכנעו: רוב המבנים במגרון יפונו

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully