וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי: "העורף מוכן יותר מבכל מלחמות ישראל"

השר להגנת העורף מסכם את כהונתו ואומר כי מצב העורף שונה לחלוטין משהיה. "היום יש מערכת מתורגלת ומשומנת", ציין השר, אך הדגיש: "אי אפשר לצמצם פער של 60 שנה בשנתיים"

השר להגנת העורף היוצא, מתן וילנאי, התייחס לפני עזיבת התפקיד למצב העורף, ואמר כי הוא השתנה באופן דרמטי ממצבו לפני חמש שנים. "היום יש מערכת מתורגלת ומשומנת", ציין השר בראיון לגלי צה"ל. "כוחות ההצלה יודעים את תפקידם, הם מצוידים היטב. מוכנים לאין שיעור יותר טוב מבכל מלחמות ישראל".

לדבריו, משרדו עשה רבות בתקופת כהונתו, אולם הוא היה מוגבל מאוד בשל אילוצי תקציב. "יש לנו תכנית לעשות עוד הרבה יותר. הנושא המרכזי זה נושא המיגון, שדורש מיליארדים רבים", הסביר וילנאי. "אי אפשר לצמצם פער של 60 שנה בשנתיים". לדבריו, ח"כ אבי דיכטר, הצפוי להחליפו בתפקיד, יקבל ממנו תכנית פעולה לחמש שנים. "לא מאמין בשטויות של להיות מוכנים למחר. מאמין בתכנית ארוכת טווח שפועלת בשיטתיות", ציין.

בנוגע לדברי שר ההגנה האמרקאי, ליאון פנטה, ויו"ר המטות המשולבים, מרטין דמפסי, על יכולותיה של ישראל ביחס לתקיפה באירן, ציין וילנאי: "אתה מבין שאני בקי ויודע מה קורה. הדיון התקשורתי מיותר ולא במקום. לא יכול להיות שרמטכ"ל ארצות הברית לא ישלול. ארצות הברית היא מגדולי תומכינו. אני מבין את משקל המדינה וצריך להקשיב להם בזהירות רבה".

תרגיל פיקוד העורף במוסדות החינוך, פברואר 2012. דובר צה"ל
תרגיל של פיקוד העורף במוסדות החינוך, פברואר/דובר צה"ל

וילנאי התייחס גם לחשיבות ההקשבה להוראות פיקוד העורף. "כל החיילים והאזרחים בעוטף עזה, אם היו מתנהגים לפי הוראות פיקוד העורף, היו נשארים איתנו. אני עוסק בזה 50 שנה. אני אומר שיש להקשיב להוראות פיקוד העורף", הדגיש. "המדינה מחולקת היום לעשרות אזורי משנה. יודעים איפה כל טיל הולך ליפול. אם מדובר בפגיעה ישירה, מקרים בודדים, זו בעיה, לא יכולים להתמודד עם פגיעות ישירות, אך כל מי שינהג לפי הכללים, סטטיסטית הוא מוגן יותר".

בהתייחסו לטענה כי משרדו אינו מופקד על העורף, אלא צה"ל באמצעות פיקוד העורף, אמר וילנאי: "אני לא מחליף אף אחד, לא את שרי הבריאות והרווחה, אלא אם תהיה ממשלת חירום. קבענו שכל מי שמופקד על נושא בשגרה – מופקד עליו גם בחירום. המשרד שלי עכשיו מגבש זאת בחוק שעוד לא הבאתי להצבעה. אני אחראי להכין את החזית האזרחית למלחמה, כך שכל אחד שאחראי בשגרה – יוכל להיות אחראי גם בחירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully