וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני הכריז: פול ראיין הוא המועמד לסגן הנשיא

בורסת הניחושים נסגרה: ציר בית הנבחרים, בן 42, שנחשב ל"ילד הפלא" של הפוליטיקה האמריקנית, ירוץ יחד עם רומני לבית הלבן. ראיין נחשב לכלכלן שמרן ואדריכל הקיצוצים בתקציב

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

"אנחנו עושים היום צעד נוסף קדימה כדי להחזיר את אמריקה למסלול" - כך הודיע היום (שבת) המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני, על הבחירה בפול ראיין למועמדו לתפקיד סגן הנשיא, אם ייבחר.

ההכרזה התקיימה בטקס בנורפוק שבמדינת וירג'יניה, שנערך בספינת הקרב "ויסקונסין" העוגנת במוזיאון הימי בעיר. "מנהיגותו מתחילה בדמותו ובערכיו", המשיך רומני בשבחים לראיין, "הוא זרח בוושינגטון, עיר אשר תקיפות אישיות הפכו לסימן ההיכר שלה".

שלושה חודשים לבחירות: הניצחון מונח בכיס של אובמה?

פול ראיין, מועמדו של מיט רומני לתפקיד סגן נשיא ארצות הברית. AP
ראיין עם רומני/AP

"אובמה הפך לבעיה, ורומני הוא הפיתרון", החזיר במחאה משלו חתן האירוע, שהוסיף כי "אין ראוי ממנו להוביל את אמריקה בימים אלה". ראיין, שמחזיק במשנה כלכלית סדורה ושמרנית, הסביר כי אובמה אמנם "ירש מדיניות כלכלית מורכבת", אך דאג להדגיש כי "לאחר ארבע שנות כהונה, אנחנו במצב הגרוע ביותר ב-70 השנים האחרונות, וזה כישלון".

ראיין, בן 42, משמש יו"ר ועדת התקציבים בבית ועומד בראש ועדת המשנה של התקציב לענייני בריאות. הוא נחשב "ילד הפלא" של הפוליטיקה האמריקנית, ולאחד הצירים המשפיעים ביותר בבית בתחום הכלכלי ובתחום הבריאות. הוא מתנגד חריף למדיניותו של הנשיא ברק אובמה ולרפורמה בביטוח הבריאות. כאדריכל הקיצוצים בתקציב, הוא הציג בקונגרס תכנית צנע ובה גזירות כואבות, שעשויות לפגוע בשכבות החלשות. מנגד, הציע הקלות במס, שלדברי פרשנים יקלו רק עם בעלי ההון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בין המועמד שנפסלו: בן המהגרים מקובה

עד כה הועלו השערות רבות לגבי זהות המועמד המועדף על רומני למשרה המשפיעה. אחד השמות הבולטים היה זה של מושל מינסוטה לשעבר, טים פולנטי, אך הוא אישר הבוקר כי הוא אינו ברשימה הסופית.

מועמדים נוספים שהוזכרו לתפקיד הם מושל מדינת לואיזיאנה, בובי ג'ינדאל; הסנאטור רוב פורטמן ממדינת אוהיו; והסנאטור מארקו רוביו מפלורידו, בן למהגרים מקובה. שם נוסף שהוזכר כאפשרות מפתיעה, אך קלושה, הוא זה של ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. בעבר אף הוזכר שמה של מזכירת המדינה הקודמת, קונדוליזה רייס, כמועמדת לתפקיד, אך היא הצהירה כי היא אינה מעוניינת בו.

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות
סקר: אובמה מגדיל את הפער מול רומני לשבעה אחוזים
מיט רומני שוב כושל בלשונו: כינה את הסיקים "שיחים"
וכיצד אובמה הסתבך בגלל תשדיר בחירות נגד רומני?

(עדכון ראשון: 14:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully