וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציור אבוד של דה וינצ'י התגלה בחווה בסקוטלנד?

מומחים בוחנים את דיוקן מריה מגדלנה שגילתה פיונה מקלארן בביתה - ככל הנראה יצירה מהמאה ה-16. אם היא אכן של הגאון - ויש סימנים לכך - שוויה עשוי להגיע ל-150 מיליון ד'

האם ציור אבוד של לאונרדו דה וינצ'י התגלגל לחווה בסקוטלנד? במשך עשרות שנים, ציור ישן שקיבלה פיונה מקלארן בת ה-59 במתנה מאביה, העלה אבק במחסן בביתה, מבלי שייחסה לו חשיבות מיוחדת. הוא אף התלכלך בטיפות צבע, משום שלא טרחה לכסות אותו כשצבעה את הקירות. היא מעידה כי כמעט השליכה אותו לזבל מספר פעמים, אולם כשהחליטה לבסוף לנסות ולבדוק את שוויו - נכונה לה הפתעה: כמה מומחים העלו את ההשערה שייתכן ומדובר בציור בן 500 שנה פרי מכחולו של הגאון האיטלקי, שערכו הפוטנציאלי עשוי להגיע ל-150 מיליון דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרשנות לציור שפרסם ה"דיילי מייל": 1. דמיון בין הילד לילד המופיע בציורו המפורסם של דה וינצ'י, "מדונה של הסלעים". 2. פיסוק בצורת "וי" בקדמת שיערה של האישה, דומה לזה המופיע אצל אחת הדמויות ב"סעודה האחרונה" - אחת מיצירותיו הידועות ביותר שך דה וינצ'י. 3. סמל פרח השושן/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הסיפור פרסם לראשונה לפני יומיים צהובון יום ראשון הבריטי "The People", לו סיפרה מקלארן כי הציגה את התמונה למנהל סניף סקוטלנד של בית המכירות הפומביות "סות'ביז", הארי רוברטסון. "הראיתי לו את התמונה", סיפרה, "ונשימתו נעתקה. הוא נותר ללא מילים, מלבד אנחת התפעלות".

אתמול (ראשון) פרסם ה"דיילי מייל" כתבת המשך, בה הוסבר כי הדמות הנראית בציור היא ככל הנראה מריה מגדלנה (מרים המגדלית), האוחזת בחיקה ילד. הצהובון אף פרסם גרסה של הציור עם כמה נקודות פרשנות, המצביעות על אלמנטים שונים בו שמחזקים את הסברה כי מדובר במלאכתו של דה וינצ'י. עוד דיווח העיתון, כי הציור עובר כעת ניתוח מתקדם בידי מומחים באוניברסיטת קיימברידג' ובמכון "המילטון קר", שם יקבעו את הגיל המדויק שלו.

יש לציין כי גם אם יתברר שהציור אינו מקורי של דה וינצ'י, עדיין, לפי רוב ההערכות, מדובר בכל מקרה ביצירה מ"אסכולת דה וינצ'י", אותו צייר כנראה אחד מתלמידיו של האמן פורץ הדרך, כנראה במהלך המאה ה-16 או ה-17. ההערכה הזו מתבססת על ממצא נוסף: לצדו האחורי של הציור היה מצורפת מגילה עם חותם של האפיפיור, המתאים לתקופתו של האפיפיור פאול החמישי, בן תחילת המאה ה-17. לדברי מקלארן, ניתן לזהות המילה "מגדלנה" בטקסט, שרובו דהה.

עוד אמרה מקלארן ל"מייל" כי היא מקווה שהתמונה תמצא את דרכה למוזיאון, והבטיחה לתרום נתח מרווחיה לצדקה.

לקריאה נוספת:
מקרה דומה לפני 3 שנים: ציור של דה וינצ'י התגלה בקנדה
בדיקת DNA תכריע: שלד שנמצא שייך למונה ליזה?
ועוד גילוי חדש: דיוקן עצמי של דה וינצ'י בגיל צעיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully