וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת האילוף: למה הכלב שלי כל כך מפחד מהמטאטא?

דרור בראל

7.8.2012 / 10:08

דרור בראל, המאלף של וואלה! בעלי חיים, עונה לשאלות גולשים נוספות: צריך לחכות עד סיום ההחיסונים לפני שמוציא את הגור לטיולים מחוץ לבית?

כלבת שי טסו לבנה. ShutterStock
מה עשו לו בפנסיון?/ShutterStock

יש לי שי טסו בן שבעה חודשים. לאחרונה הוא שהה לילה אחד בפנסיון וחזר לא כרגיל ובנוסף הוא עבר תספורת. מאז הוא מפחד לעשות צרכים בחוץ ועושה בבית במקום בו הוא קשור, מה שלא קרה קודם. מה לעשות?

תשובה: העובדה שהכלב חזר מהפנסיון "לא כרגיל" כדבריך לא בהכרח אומר שהפנסיון אינו טוב. יכול להיות שעצם הפרידה היתה קשה לכלב. השינוי ההתנהגותי שחל בכלב בעקבות השהייה בפנסיון מחייב התייחסות שונה עכשיו - אל תכעסו על הכלב גם אם עשה את צרכיו במקום בו הוא קשור. מומלץ להוציאו מספר רב יותר של פעמים לטיול, לחכות בסבלנות עד שיעשה את צרכיו, וכמובן לעודדו ולחזקו. במידה והדברים לא חוזרים למסלול, אני ממליץ לפנות לעזרה מקצועית של מאלף מוסמך.

הכלב שלי כמעט בן שנה. כשמישהו מטאטא, דופק בדלת או מזיז כיסא, הוא נבהל ונובח כמו מטורף עד שמפסיקה הסיבה בגללה הוא נבח. בקיצור פחדן. מה עושים?

אילוסטרציה - מטאטא. ShutterStock
מה כל כך מפחיד במטאטא?/ShutterStock

תשובה: התמודדות עם פחדים מורכבת ודורשת הרבה סבלנות וסובלנות מצד הבעלים כלפי הכלב. כדי לטפל בפחד יש לחשוף את הכלב באופן הדרגתי ובכל פעם לגורם אחר. בזמן החשיפה יש לנסות להסיח את דעתו של הכלב ממקור הפחד באמצעות משחק צעצוע ו/או חטיף טעים ומפתה. המטרה היא לגרום לכלב לחיות עם רעשי הסביבה וללמוד להתעלם מהם. ישנם כלבים שהפחד טבוע בהם מיום היוולדם, ולכן לא בהכרח כל הכלבים יגיבו לטיפול באופן זהה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אימצנו כלב מעורב בן 4-5 חודשים. הוא כל הזמן נובח, רוצה שיהיו לידו וישחקו איתו. בבית יש לו מתחם ואנו מוציאים אותו המון לחצר ומשחקים איתו. רק בעוד כשבוע נוכל להוציא אותו לטיולים לאחר החיסון השלישי. אולי אז יירגע?

אילוסטרציה. ShutterStock
כל הזמן נובח, רוצה שיהיו לידו וישחקו איתו/ShutterStock

תשובה: ראשית קיימים חילוקי דיעות לגבי ההנחיה של הווטרנרים לא להוציא כלל את הכלב מהבית על קבלת החיסונים. האסכולה המחמירה טוענת שאין להוציא את הכלבים כלל מהבית עד לקבלת החיסון השלישי.

מהפן הרפואי קיים היגיון בהנחיה זאת - באופן זה הגור לא נחשף כלל למחלות הגורים הקשות וכמעט שאין סיכון. מהפן ההתנהגותי אנו יוצרים במקרים רבים בעיית התנהגות הקשורה בחוסר חשיפת הכלב לסביבה בשלבי ההתפתחות הקריטיים. חשיפת הגור לכלבים ולבני אדם, במיוחד בגיל זה, חשובה ביותר.

עם זאת, קיימת פשרה בה ניתן לחשוף את הגור אך כמעט לא לסכנו: אפשר להוציאו על הידיים לסביבה שמחוץ לבית ולתת לו להסתובב בזהירות באזורי חניונים בהם יש כביש אספלט ולא דשאים ואדמה.

לגבי ההתמודדות עם הנביחות, הכלב כמובן רוצה תשומת לב, ויש להציב גבולות ולהפעיל סמכות. יש ללמדו שהוא מקבל את התייחסותנו רק כשהוא מפסיק לנבוח. במידה ואינו מפסיק, יש לגעור בו בתקיפות "לא", "אסור", "שקט" וכד'.

יש לי גרייהאונד איטלקי קטן וחמוד. הוא פוחד מחתולים, מתחבא רוב הזמן ולא אוכל בגללם. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
גרייהאונד שפוחד מחתולים זה מצחיק/ShutterStock

תשובה: בכדי לענות על השאלה, יש לדעת עוד מספר נתונים כמו גיל הכלב ועברו. האם החתולים הם חתולי רחוב או חתולים שחיים עם הכלב בבית. אני ממליץ לפנות למאלף מוסמך ולאחר שיהיו בידיו כל הנתונים, יוכל לתת לכם יעוץ והכוונה כיצד לנהוג.

יש לנו רועה בלגית בת שלושה חודשיים. עד עכשיו היא בבית, אבל אנחנו רוצים להוציא אותה לחצר כשתסיים את החיסונים. מה הדרך הנכונה לעשות את זה?

גור כלב רועה בלגי עם אוזן שמאל שמוטה. ShutterStock
רוצים להוציא אותה לחצר כשתסיים את החיסונים/ShutterStock

תשובה: התשובה לשאלה ברובה נמצאת בתשובה לשאלה 3. בכל מקרה, בחצר הבית הסיכוי שהגור יידבק במחלות קטן מהסיכוי להידבקות מחוץ לחצר, לכן התחילו להוציאו מהבית בהדרגה והשאירו אותו שם לבד לפרקי זמן הולכים וגדלים.

צילומים: ShutterStock

רוצים לדבר על זה? כנסו לפורום כלבים של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully