וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה וינשטיין העיד בפרשת העסקת העובד הזר

גלעד גרוסמן

2.8.2012 / 0:11

היועץ המשפטי לממשלה מסר לראשונה עדות בפרשת העסקת העובד הזר בביתו לכאורה באופן בלתי חוקי. החשודה העיקרית היא אשתו אביבה שצפויה להיקנס אם תורשע

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין מסר שלשום (שלישי) לראשונה בפני חוקרי רשות ההגירה את גרסתו להעסקת העובד הזר בביתו. חשוב לציין שווינשטיין לא נחקר כחשוד והחשודה בפרשה היא אשתו אביבה. בדצמבר 2010 נחשף כי בני הזוג וינשטיין העסיקו בביתם עובד זר ממוצא הודי בזמן שווינשטיין עוד היה עו"ד פרטי ולפני שהחל לכהן כיועץ המשפטי לממשלה.

ברשות ההגירה חקרו את אביבה וינשטיין כחשודה לעסקת עובד זר באופן בלתי חוקי, זאת משום שחל איסור להעסקת עובד זר במשק בית גם אם הוא נמצא בישראל באופן חוקי. רשות ההגירה המליצה על הגשת כתב אישום נגד אביבה וינשטיין אולם בהמשך ביקשה גם לזמן את בעלה למתן עדות. כעת על הפרקליטות להחליט בנוגע להגשת כתב האישום. אם תורשע וינשטיין, היא צפויה להיקנס.

ראשית הפרשה בדצמבר 2010, אז פורסם בעיתון "הארץ" כי עובד ממוצא הודי הועסק בביתו של וינשטיין במשך כשנה בעבודות ניקיון, על אף שההיתר שקיבל היה לעבודה בתחום הסיעודי בלבד. בכתבה נטען כי מקורביו של העובד סיפרו כי הוא הועסק בביתם של בני הזוג וינשטיין בהרצליה פיתוח, ועזב את התפקיד לאחר שהובהר לו כי הלקוח עבר ל"תפקיד בכיר בממשלה". בעקבות הפרסום, נפתחה חקירה בהוראת פרקליט המדינה, משה לדור.

העובד הזר עזב את ישראל וככל הנראה לא יחזור. עם זאת, בחודשים האחרונים נחקרה וינשטיין מספר פעמים על ידי רשות ההגירה, וטענה כי חשבה שמדובר בעובד חוקי. יצוין כי חל איסור על העסקת עובד זר, חוקי או לא חוקי, בעבודות משק בבית, ולכן החקירה התמקדה בניסיון להוכיח שהוא אכן הועסק על ידי הגברת וינשטיין.

עוד בנושא:
המלצה: להעמיד לדין את אשת היועמ"ש בגין העסקת עובד זר
וינשטיין ללדור: חקור את העסקת העובד הזר בביתי
רשות ההגירה תחקור העסקת עובד זר בבית היועמ"ש

עדכון ראשון: 21:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully