וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מטריד: שוטרים מכים באכזריות חשוד לא חמוש

1.8.2012 / 17:06

בסרטון שנקלט במצלמת אבטחה נראים שוטרים מכים ומחשמלים חשוד בהפרת סדר הלוקה בנפשו. דווקא נגדו הוגש כתב אישום. למח"ש הוגשה תלונה, השוטרים עדיין בתפקידם

צילום: שי מכלוף, מצלמות אבטחה, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ'

חשש לאלימות שוטרים קשה במיוחד נגד אזרחים: "מדובר בסרטון חריג בכל קנה מידה" - כך הגדירו היום (רביעי) בסנגוריה הציבורית את התמונות הקשות של מעצרו של חשוד בהפרת סדר שנעצר לפני כשבועיים בתל אביב. בסרטון, שנקלט במצלמות האבטחה של חנות תכשיטים, נראים השוטרים מכים בחוזקה את העצור. דווקא נגד החשוד עצמו הוגש תחילה כתב אישום בגין תקיפת שוטרים. הסניגוריה הציבורית הגישה תלונה נגד ארבעת השוטרים במחלקה לחקירות שוטרים, ואולם ארבעת השוטרים שהשתתפו באירוע לא הושעו מתפקידם, והם ממשיכים לשמש כשוטרי סיור במרחב יפתח במשטרה.

שוטרים תועדו מכים באכזריות חשוד. חטיבת דובר המשטרה
החשוד מוכה וחבול על רצפת החנות/חטיבת דובר המשטרה

מכתב האישום בתקיפה שהוגש נגדו, נטען כי החשוד נכנס לקיוסק, נטל מטף כיבוי אש מהמחסן והחל להתיז עמו לעבר אנשים שנכנסו לקיוסק. "המקום כולו התכסה בעשן סמיך", נכתב בכתב האישום, "הנאשם יצא בריצה מהמקום תוך שהוא משתולל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לטענת גורם משטרתי במחוז תל אביב, ששוחח עם וואלה! חדשות, "האירוע כולו התחיל בקיוסק אחר, שם התקשרו למשטרה, ואמרו שיש איש שמשתולל, השוטרים הגיעו למקום וזיהו את החשוד, כמי שמוכר להם מאירוע דומה קודם לפני שלושה ימים. הוא נמלט מהם ונכנס לחנות התכשיטים. בדרך הוא הפיל עובדת ניקיון, כפי שניתן לראות בסרטון, ובשלב הזה הגיעו כוחות נוספים. לכל אורך הדרך ניסו השוטרים להשתלט עליו על מנת לאזוק אותו, אבל הוא לא נרגע מהשוקר, ולכן השתמשו השוטרים נגדו בהצלחה בטייזר. בחקירה לאחר מכן הוא סיפר שהיה תחת השפעת סמים, וסבל מפרנויה. אף שוטר לא יכול היה להתמודד אחרת עם המצב".

כתב האישום נגד החשוד, המוכר למשטרה כמכור לסמים ולוקה בנפשו, כלל סעיפי אישום בגין הפרעה לשוטר, שימוש בכוח או באיומים למניעת מעצר ותקיפה. תחילה החליט בית משפט השלום להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, אך החלטה זו בוטלה לאחר שהסרטון האמור הוצג. האיש נזקק לטיפול רפואי בבית החולים וולפסון בחולון, לאחר שבית המשפט שלח אותו להסתכלות בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנל בבת ים.

הסניגוריה הציבורית הגישה בעניין תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, בה נטען כי ארבעה שוטרים המשיכו להכות אות ולירות בו באקדח טייזר כשהוא שכוב על הרצפה ומנסה להתגונן מפניהם, ולמרות שלא היה חמוש. לאור התמכרותו של החשוד ומצבו הנפשי, אמרה עורכת הדין תרצה קיש מהסניגוריה הציבורית בתל אביב כי "השוטרים יודעים שהוא במצב הזה, וכשהוא נכנס לחנות, אין לו לאן להימלט. השוטרים לא נמצאו בסכנת חיים מאחר והחשוד לא היה חמוש, ובכל זאת השתמשו נגדו בשוקר חשמלי. מדובר בתמונות קשות שמראות התנהלות חמורה מצד השוטרים".

"כשראינו את התמונות לא האמנו"

אייל חובב, סגן הסנגור הציבורי בתל אביב, הוסיף: "לא מדובר באירוע חריג אלא במעצר רגיל, רק שכאן הייתה מצלמה. הסנגוריה רואה בחומרה רבה התנהלות זו של המשטרה במקרה כזה, ולכן אנו מערבים את המחלקה לחקירות שוטרים. לצערי במקרים מעטים בלבד מוגש כתב אישום נגד שוטרים, אני מקווה במקרה הזה בו התמונות ברורות, יתנהל הליך צודק". סנגורו של האיש הוסיף: "ברגע שקיבלנו את התמונות לא האמנו, הראנו אותן לתובע המשטרתי אשר הסכים מיידית להורות על שחרורו של העצור". החשוד שוחרר לבסוף ב-13 ביולי.

עוד על אלימות שוטרים
פיצוי גבוה למפונה גוש קטיף שהוכה על ידי בכיר ביס”מ
שוחררו עצורים מההפגנה בת”א: ”לאזרח אין כוח”
מחקר: השוטרים בישראל מעדיפים שימוש בכוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully