וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת האילוף: הכלב אוכל רק ג'אנק פוד. איך מחזירים אותו למוטב?

דרור בראל

30.7.2012 / 11:10

עוד בפינת האילוף: איך מאלפים גורה שכל היום קופצת משמחה? איך מאלפים כלב שחוזר הביתה עם "ציד" בצורת חיות מתות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה היא קופצת?/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיבלתי במתנה ליום הולדתי לפני שבועיים פינצ'רית בת חודש. היא כל הזמן קופצת משמחה, אפילו בלילה! היא נובחת ומעירה את השכנים. מה לעשות?

תשובה: כפי שתיארת, הכלבה היא גורה במושגים כלביים, ממש תינוקת. ככזאת, היא סקרנית ושמחה, כך זה נשמע. בכל מקרה רצוי להתחיל להגדיר לה גבולות כבר מגיל צעיר זה. ולכן בכל פעם שהיא עושה דבר שמבחינתכם הוא חציית גבול או אסור, תקנו אותה על ידי אמירה סמכותית "אסור" או "לא". לאחר שהכלבה מפסיקה, יש לעודדה ולחזקה באמצעות אישור וחיזוק - אמרו לה "כלבה טובה" בטון מעודד. ניתן גם באמצעות חטיף.

יש לי כלבה בת 4 חודשים. תחילה היא היתה הרבה בחוץ וטיילנו איתה ללא רצועה, עד שלפני חודש היא אכלה חתול מת. מאז היא בבית, ויוצאת עם רצועה. לפעמים נותנים לה לצאת לחצי שעה לבד, ותמיד היא חוזרת עם נבלה בפה. איך אפשר להפסיק זאת?

אילוסטרציה. ShutterStock
יוצא לשחק, אבל תמיד חוזר עם נבלה בפה/ShutterStock

תשובה: חשוב לזכור שכלב מתנהג כמו כלב. כלומר כשמשחררים אותו ללא השגחה (במיוחד גורה בת 4 חודשים) סביר שתביא איתה "ציד" (במקרה הזה פגר) הביתה. חשוב לחנך את כלבתך למשמעת, דבר שיקל מאוד על התנהלותכם ביומיום. בכל מקרה, חשוב לזכור - אין לשחרר כלב ללא השגחה. זהו חוסר אחריות הן כלפי הכלב שמסכן את עצמו ברחוב ובכביש והן כלפי אזרחים אחרים שומרי חוק שהולכים עם כלבם קשור ברצועה, או אלה שלא מסתדרים עם כלבים, וזאת זכותם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הכלב שלי והכלב של ידידה שלי חברים טובים. לאחרונה הצטרפה אליהן גורה חדשה, שפוחדת מהכלב שלי (לברדור בן חצי שנה). כשהכלב של הידידה שלי ראה זאת, הוא תקף את הכלב שלי, אולי בגלל שהוא חושב שהכלב שלי רצה להשתלט לו על הנקבה. איך פותרים את הבעיה?

כלבים במכוניות. ShutterStock
היינו חברים טובים היינו/ShutterStock

תשובה: זוג הכלבים שלכם יצר מיני-להקה מאוזנת בה ברור לכל אחד מקומו ומעמדו. כניסתו של פרט נוסף לתוך הלהקה יצר חוסר איזון כנראה בשל מאבקי כוחות וזה כנראה הגורם לתוקפנות. חשוב שאתם, בעלי הכלבים תתפסו מנהיגות ואל תאפשרו גם לכלב היותר דומיננטי לתקוף. מובן שבסופו של דבר ייווצר איזון בו כל אחד מהכלבים ידע את מקומו בלהקה המורחבת.

יש לי טרייר מעורב בן שנה וחצי שנובח על כל מה שזז. כשדופקים בדלת או כשמישהו עולה במדרגות, הוא לא מפסיק לנבוח עד שצועקים עליו, גם בלילה. זה מאוד מציק. מה לעשות?

אילוסטרציה. ShutterStock
נובח על כל מה שזז, גם ביום וגם בלילה/ShutterStock

תשובה: יש כמה סיבות לנביחות כלבים. אחת השכיחות היא פחד והשנייה דומיננטיות ויצר טריטוריאלי חזק. בכל מקרה ניתן קודם לתקן את ההתנהגות, כלומר הנביחה, על ידי תיקון וענישה, ומיד כשהכלב מפסיק לנבוח, לעודדו ולחזקו בחטיף או בצעצוע. במקביל יש לטפל בבעיה האמיתית של הכלב - אם היא פחד, אז לעבוד על הגברת הביטחון, ואם היא דומיננטיות וטיריטוראליות, יש לעבוד על משמעת וגבולות.

כלבת הפקינז שלי בת 3. כבר שנה וחצי היא לא מוכנה לאכול מזון כלבים ואוכלת רק אוכל ביתי וחטיפים: ביסלי, שוקולד לבן, צ'יפס ועוד. מה לעשות?

כלב לבוש בסינר אוכל נקניקיות ושותה כוס חלב. avier Brosch, ShutterStock
לא מוכנה לאכול מזון כלבים/ShutterStock, avier Brosch

תפסיקו מיד לתת לה את השטויות האלה. בסופו של דבר היא תהיה רעבה, ותאכל רק מזון כלבים שבריא ומזין הרבה יותר.

צילומים: ShutterStock

עברו לדבר על הכלבים שלכם בפורום כלבים של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully