וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד חטיפתם של גולדווסר ורגב שפרסם חיזבאללה

ניר יהב

28.7.2012 / 0:42

הארגון שידר את תיעוד החטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בסרטון נראים פעילי חיזבאללה המתקדמים לעבר הג'יפ שבו נסעו השניים, אך ברגע ההשתלטות התמונה מוקפאת

צילום: ערוץ "אל-מיאדין"

ארגון חיזבאללה שידר אמש (שישי) תיעוד מיוחד של חטיפתם של שני חיילי המילואים, אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בשנת 2006 – חטיפה שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. בסרטון הווידאו, ששודר בתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין", נראית קבוצה של פעילי חיזבאללה המתקדמים לעבר הג'יפ שבו נסעו רגב וגולדווסר. ברגע שהם משתלטים על הג'יפ ומוציאים את שני החיילים, התמונה מוקפאת ולכן אי אפשר לדעת אם השניים נהרגו או שמא הוצאו חיים. לא ברור מדוע הוחלט לשדר את סרטון החטיפה דווקא אתמול.

תיעוד חטיפת חיילי צה"ל אהוד גולדווסר ואלדד רגב על ידי אנשי חיזבאללה.. צילום מסך
אנשי חיזבאללה פושטים על כלי הרכב של גולדווסר ורגב/צילום מסך

כתב הרשת הלבנונית, רסאן בן-ג'דו, ראיין לאחר שידור הסרטון את המחבל הלבנוני סמיר קונטאר, ששוחרר מהכלא במסגרת העסקה לשחרור רגב וגולדווסר. קונטאר שיבח את חיזבאללה במהלך הראיון. הרשת הלבנונית החדשה עוסקת בהרחבה בשידור הסרטון. בין היתר טוען כתב הרשת כי חיזבאללה ציפה לתגובה קשה מצד ישראל לאחר חטיפת רגב וגולדווסר ולכן חיזבאללה פינה את כל המטות שלו באזור רובע הדאחייה בביירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע ההסתערות/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי הדיווח בערוץ הלבנוני, בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, שחוסל בלב דמשק בפברואר 2008, פיקח בעצמו על החטיפה. עוד דווח כי הג'יהאד האיסלמי היה בסוד העניינים ומזכ"ל הארגון רמדאן שלח, היושב בדמשק, סיכם עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לכנות את החטיפה "ההבטחה הנאמנה".

הכתב הלבנוני רסאן בן-ג'דו, שפרסם את קלטת החטיפה, הוא גם הבעלים של הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין". הוא שימש בעבר ככתב רשת אל-ג'זירה בלבנון ונחשב לאחד הכתבים המקורבים ביותר לארגון חיזבאללה.

שלמה גולדסוור, אביו של אהוד גולדסוור, סיפר הלילה לוואלה! חדשות: "אני הרגשתי תסכול, אבל לא מנסראללה, אלא מזה שנותנים לו קרדיט גדול מדי. מה שראיתי זה חבורה של טרוריסטים שיכולים להיות בלבנון או בכל מקום בעולם, ופוגעים בחיילים. אבל לא ראיתי שום מילה לזה ששש שנים האדון הזה נסראללה יושב ולא מוציא את האף שלו. לא ראיתי התייחסות למה שבא אחרי הפעולה הזו, הרצח המתועב הזה. אני חושב שאנחנו נותנים לו יותר מדי קרדיט. ברור שהסרטון הזה בא עקב הבעיות הפנימיות שיש להם עם סוריה ולבנון. מה שבאמת ראינו שם זה חבורת טרוריסטים רוצחים חיילים ישראלים". אלמנתו של אהוד, קרנית גולדווסר, ביקשה שלא להגיב.

גולדווסר ורגב, חיילי מילואים של חטיבת גבעתי, נחטפו ב-12 ביולי 2006, ביום האחרון לשירות המילואים שלהם, בעת שערכו סיור לאורך גדר גבול לבנון. בעקבות החטיפה החליטה הממשלה לפתוח במבצע צבאי נגד חיזבאללה תוך חדירה לשטח לבנון. במבצע, שלימים נקרא מלחמת לבנון השניה, נהרגו 119 חיילים ו-44 אזרחים ישראלים, וכאלף לבנונים – כמחצית מהם אזרחים. בתום המלחמה, נותרו אהוד ואלדד בשבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully