וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שהסתנן לטיסה: "יותר קל מהכנת שיעורים"

"הסאן" ריאיין את ליאם קוקרן בן ה-11 ממנצ'סטר, שברח מאמו והצליח להגיע עד רומא. לטענתו, בסך הכל חיפש שירותים - ומצא אותם על המטוס. "עד שיצאתי - הופ! - היינו באוויר"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

צפו: בשדה התעופה במנצ'סטר נדהמו מהאירוע

בבריטניה עדיין לא נרגעו מסיפורו של ליאם קוקרן-פורט בן ה-11 ממנצ'סטר, שהצליח שלשום (שלישי) להסתנן לבדו לטיסה לרומא שבאיטליה, ללא דרכון או כרטיס טיסה. "הסאן" הוא הראשון להשיג ראיון בלעדי עם הילד, שפורסם הבוקר בכותרתו הראשית של הצהובון. "להתפלח למטוס היה יותר קל מהכנת שיעורי הבית שלי", התגאה הילד בשיחה עם כתבת הצהובון, שרק ממחישה את מחדל הבטיחות העצום בשדה התעופה. "לא היה עליי שום דבר, ואף אחד לא שאל אותי כלום. הם פשוט חייכו לעברי כשעברתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון הסביר ליאם - שתואר בעדינות כ"סובל מבעיות למידה שונות" - כיצד התגלגל לשדה התעופה לאחר שברח מאמו בקניון בעיר, ולבסוף הגיע עד המטוס עצמו - רק משום שחיפש שירותים בשדה התעופה. הוא הלך והלך, עד שמצא עצמו על המטוס. "לאחר שסיימתי להשתמש בשירותים", סיפר, "גיליתי שאני כבר לא יכול לצאת. ואז - הופ! - פתאום היינו כבר בשמים". רק באמצע הדרך, דיווחו נוסעים מודאגים לצוות על הילד שטס לבד, ולאחר הנחיתה ברומא, הוא הוחזר אחר כבוד לאנגליה.

גם אמו של ליאם, מארי בת ה-29, התראיינה לצהובון וסיפרה על כמה שעות של חרדה שעברו עליה, כשהייתה בטוחה שהילד נחטף. האם, מן הסתם, זועמת על נמל התעופה וחברת התעופה, Jet2. "אני פשוט לא מבינה", תהתה. "איך הוא הגיע עד לשם בלי שאף אחד שאל אותו אפילו שאלה אחת? מה אם הוא היה טרוריסט? פשוט לא ייאמן. אני דורשת לקבל תשובות".

"קצת פחדתי, לא ידעתי מה לעשות"

בראיון שפך ליאם מעט אור על הנסיבות שהביאו אותו עד המטוס. הכל החל כשהצטרף לאמו לעריכת קניות בקניון בעיר. הוא כעס עליה משום שרב עמה מוקדם יותר, כשאספה אותו משיעור שחייה, והחליט לברוח לה. הוא צעד כ-300 מטרים לתחנת אוטובוס, ועלה על קו 19 לשדה התעופה, בתקווה למצוא שם שירותים. "בתחנה מצאתי כרטיס זרוק על הרצפה עם התאריך של אותו יום, אז פשוט לקחתי אותו ועליתי על האוטובוס. ידעתי שהוא בדרך לשדה התעופה. אני אוהב מטוסים כי יש להם כנפיים גדולות והם עפים מעל הבית שלי כל הזמן. אבל לא רציתי לעלות על אחד. רק הייתי צריך לשירותים".

צפו: ליאם ואמו מתראיינים ל"סאן"

הוא החל לשוטט בשדה, ועלה עם קבוצת נוסעים במעלית לקומת ההמראות. שם עבר דרך הבידוק הבטחוני וגלאי המתכות, מבלי שאיש בדק אם יש לו דרכון או כרטיס עלייה למטוס. ככל הנראה, איש לא התייחס אליו משום שפסע לצד משפחות עם ילדים. "היו שם הרבה אנשים, אבל לא דיברתי עם אף אחד", סיפר. "הלכתי איפה שכולם הולכים, וכשהיה מחסום - עברתי מתחתיו. בדרך ביקשו ממני להראות את הידיים. עשיתי מה שביקשו, והמשכתי ללכת. לא הסתננתי, פשוט רציתי להגיע לשירותים. לא ניסיתי לעשות שום דבר אסור. זה היה יותר קל מהכנת שיעורים, אפילו יותר קל ממשחק מחשב".

בשלב הזה הוא כבר היה מבולבל, וניסה לעקוב אחרי השלטים לשירותים - אך מצא עצמו מתגלגל לשער העלייה למטוס לרומא, ופשוט נכנס פנימה: "ראיתי מטוס, וזה די ריגש אותי. נכנסתי והתחלתי להסתכל סביב". כשיצא מהשירותים, לדבריו, "כבר היינו באוויר. התיישבתי בכסא, וקצת פחדתי. לא ידעתי מה לעשות. כמה אנשים דיברו איתי. אני פשוט ישבתי בכסא, אבל לא הגישו לי כלום לאכול או לשתות".

"הוא לא מבין דברים כמו בן 11 רגיל"

ואיך היה ברומא? "לא נהניתי שם", סיפר באכזבה הילד שמעולם לא היה לפני כן בחו"ל. "המשטרה חיכתה לי שם. היה לי די מפחיד שם לבדי. רק רציתי לחזור הביתה לאמא". הוא המתין מעט זמן תחת השגחת השוטרים, ואז העלו אותו בחזרה לאותו מטוס, ששב למנצ'סטר. לפני כן, הוא מספר שהספיק ללמוד כמה מילים באיטלקית - "בונג'ורנו", "גראצי" ו"צ'או".

בינתיים במנצ'סטר, הייתה מארי קוקרן בפאניקה מוחלטת - עד שהתקשרו אליה ובישרו לה היכן הילד. "כשראיתי אותו שוב, התחלתי לבכות מרוב הקלה", סיפרה. "הוא הדבר הכי חשוב בחיי. הוא ילד עדין, ומאוד אוהב וחביב. עליכם להבין שהוא לא מבין דברים כמו ילד בן 11 רגיל, והוא יאמין לזרים ויסמוך עליהם, אם יהיו נחמדים אליו". עוד היא הוסיפה כי הוא כבר ניסה לברוח מהבית בערב, "אבל אף פעם לא ככה. אבל כזה הוא, בגלל הבעיות שיש לו".

"כל דבר היה יכול לקרות", היא סיכמה בכעס. "איך נתנו לו לעבור? איך אף אחד לא ספר את הנוסעים על המטוס או בדק אם יש מישהו בשירותים?". בחברת התעופה הודיעו כבר אתמול כי השעו את כל צוות המטוס עד לבירור נסיבות האירוע, וגם בנמל התעופה נמשכת חקירה. דוברים של הנמל וחברת התעופה מסרו ל"סאן" כי החקירה מתנהלת "בדחיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully