וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור היהודי: 12 מסגדים הוצתו – ואין נאשמים

יהושע בריינר

25.7.2012 / 19:21

בשנתיים וחצי האחרונות הוצתו באזור יהודה ושומרון 12 מסגדים, אך הפרקליטות לא הצליחה לגבש ולו כתב אישום אחד נגד החשודים. הפלסטינים: "הצתה נוספת תוביל לעוד אינתיפאדה"

רויטרס

צפו בכתבה מהכפר ג'בע ששודרה בחודש שעבר

יממה לאחר שחרורם של שני פעילי ימין, שנעצרו בחודש שעבר בחשד שהציתו מסגד בכפר ג'בע בתגובה לפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, נדמה כי המשטרה ושירות הביטחון הכללי חסרי אונים מול התופעה. מאז אירוע ההצתה הראשון, שאירע בסוף שנת 2009 בכפר יאסוף שליד ההתנחלות תפוח שבשומרון, לא הצליחה פרקליטות המדינה להגיש ולו כתב אישום אחד נגד חשודים בביצוע המעשים. במרבית המקרים אף לא נעצרו חשודים.

מסגד הוצת ליד רמאללה. איאד חדד, בצלם, אסור להשתמש
המסגד שהוצת בכפר ג'בע/אסור להשתמש, איאד חדד, בצלם

למרות המאמצים הרבים שמערכת הביטחון משקיעה במלחמה בטרור היהודי, שב"כ עדיין לא הצליח לחדור לשורות הימין הקיצוני. הפלסטינים מצדם, התייאשו משריפת המסגדים ואיימו כי אירוע נוסף עלול להוביל לפריצת אינתיפאדה שלישית. לוואלה! חדשות נודע כי ראש מועצת הכפר ג'בע, מוחמד בשאראת, העביר למשטרה קופסת גפרורים שנמצאה סמוך למסגד, שעל פי החשד שימשה את המציתים. בשל שחרור שני החשודים בהצתת המסגד בכפר, ניתן להסיק כי אין ראיה הקושרת את הקופסה לשניים.

"מי מסוגל להצית את ביתו של האל?"

"המתנחלים גוררים את ישראל למלחמה. לצערי הרב אני לא יכול לסמוך על הרשויות בישראל שיעמידו את המציתים לדין", אמר ראש הכפר באשראת, והוסיף: "גם אם יתפסו אותם, במקרה הטוב הם יקבלו חודש בכלא במקום עונש של לפחות עשר שנים. מי מסוגל להצית מסגד, הרי זהו ביתו של אלוהים".

ראש הכפר אמר בנוסף כי "העובדה ששני המציתים הם ממקומות שונים, מעידה על כך שפועל כאן ארגון טרור, ששם לו למטרה להצית מסגדים. אני לא יכול לסמוך על המשטרה ואם אסמוך עליהם, אז לא ניתן לסמוך על השופט. עובדה שהם תמיד משוחררים". בשאראת סיפר כי כאשר העביר למשטרה את קופסת הגפרורים, החוקרים בחרו לקחת דגימת DNA ממנו דווקא, מבלי להסביר את הסיבה לכך.

אלוף פיקוד מרכז: המציתים הם אנשי טרור

דברי ראש הכפר ג'בע עולים בקנה אחד עם עמדתו של מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון, שטען כי הצורך בשמירה על הסדר והביטחון באזור יהודה ושומרון מצדיק הימנעות מפינוי שלא בהסכמה של מאחז מגרון במהלך חודש הרמדאן. בתשובה לשאלת שופטי בג"ץ בעניין בקשתו לדחות את פינוי מגרון, הגדיר אלוף אלון את המציתים כאנשי טרור.

"אנו חוששים בעיקר מפעולות של גורמי ימין קיצוני נגד פלסטינים וכוחות צה"ל. לדעתנו, הסבירות לאירועים מסוג זה גדלה", אמר אלון. "אירועים אלה, דוגמת הצתת מסגד במהלך צום הרמדאן, עלולים ליצור הסלמה כוללת בתגובות בפלסטינים. על כן נעדיף שהפינוי יתבצע לאחר הרמדאן".

עמותת חננו שייצגה את כל החשודים בהצתות האחרונות מסרה בתגובה כי, "השב"כ והמשטרה מעדיפים לחפש את האבידה מתחת לפנס, קרי – במחוזות פעילי הימין ונוער הגבעות, ולא במקום בו היא באמת נמצאת, וזאת מתוך שיקולים זרים. אי הגשת כתב אישום נגד אף אחד מהחשודים בהצתות, על אף השקעת כוחות ומשאבים בסדר גודל חריג מצד כוחות הבטחון, מלמדת שהכיוון בו הם נוקטים עד כה הוא מוטעה".

טרור יהודי - סיקור מיוחד:
חשד לטרור יהודי: מסגד הוצת ליד רמאללה
גורם ביטחוני: הסתה של רבנים הובילה להצתת המסגד
מצגר: "הצתת המסגד מזכירה את תחילת השואה"
עימותים פרצו בכפר יאסוף בו הוצת המסגד

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully