וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "חיזבאללה ביצע את הפיגוע בבורגס"

"נרדוף אחרי משלחי הטרור ונגבה מחיר", אמר ראש הממשלה בתגובה לפיגוע בבורגס. "אין דבר שחושף את פרצופם של אויבינו יותר מאירועים כאלה", אמר נתניהו, שהאשים גם את אירן

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו

שליח וואלה! יהושע בריינר מדווח מבורגס:

"הפיגוע אתמול בבולגריה בוצע על ידי חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן" - כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים שערך במשרדו בעקבות הפיגוע בבורגס, בו נהרגו שבעה בני אדם. "אין דבר שחושף יותר את פרצופם האמיתי של אויבינו מאשר מעשיהם הנתעבים נגדנו", אמר נתניהו, "הם פוגעים ורוצחים באזרחים חפים מפשע, במשפחות, בצעירים, בילדים, באנשים שיצאו לחופשת קיץ תמימה ושכל חטאם הוא היותם ישראלים". "מזה למעלה משנה מנהלות חיזבאללה ואירן מסע טרור חוצה יבשות. היו פיגועי טרור, ניסיונות לפיגועים והנחת תשתית באסיה, באירופה, באפריקה, בצפון אמריקה וגם בדרום אמריקה". בין המדינות מנה נתניהו את תאילנד, הודו, טורקיה, גאורגיה, יוון, דרום אפריקה, קפריסין וכן ארצות הברית, "שם ניסתה אירן להתנקש בשגריר הסעודי". בהמשך אמר גם: "הפיגוע אתמול בבולגריה בוצע על ידי חיזבאללה, הזרוע הארוכה של אירן", שהזהיר: "נרדוף אחרי משלחי הטרור ונגבה מחיר".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות ההרוגים, ואיחולי החלמה לפצועים. אני רוצה להודות לממשלת בולגריה ולעומד בראשה, ידידי בויקו בוריסוב, ולאזרחי בולגריה, על הסיוע המהיר שנתנו לנפגעי הטרור שהצליח חיים. דווקא ברגעים קשים אלה נבחנת הידידות בין האומות, ובולגריה היא ידידת אמת".

פיגוע בבורגס בולגריה, יולי 2012. AP
"אירן וחיזבאללה מנהלות מסע טרור עולמי". זירת הפיצוץ אתמול/AP

לדברי נתניהו, פעילי חיזבאללה נתפסו "לאחר מעשה וחלקם לפני מעשה, כשברשותם אמצעי חבלה. חלקם נתפסו בהכנה להנחת תשתית טרור לפיגועים בעתיד. מאמין שכל המדינות שיודעות את האמת, ולא רק ישראל, יראו את האמת בצורה ברורה. אירן היא יצואנית הטרור מספר 1 בעולם. אסור שיהיה לה נשק גרעיני".

נתניהו ושר החוץ ליברמן סיכמו אמש עם מקביליהם הבולגרים על שיתוף פעולה מלא בחקירה, וכך גם ארצות הברית, שהכריזה כי תסייע להביא את האחראים לדין. בין היתר סוכם כי ברגע שיתגבשו ראיות חותכות למעורבותה של אירן בפיגוע מממצאי החקירה, בולגריה תגיש בקשת גינוי במועצת הביטחון.

בישראל מביעים מורת רוח מכך שחלק ממדינות אירופה, ובראשן צרפת, טרם הוציאו את חיזבאללה מחוץ לחוק ומגדירות אותה עדיין כמפלגה ולא כארגון טרור, ומתכוונים לפעול בנושא בעקבות הפיגוע. שר החוץ אביגדור ליברמן צפוי להעלות את הנושא בפגישות בבריסל בשבוע הבא, וסגן שר החוץ דני אילון הנחה את נציגויות ישראל במדינות אלו לפעול מול משרדי החוץ וללחוץ על בחינה מחדש של המדיניות ולהכללת חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור האסורים על פי חוק. במקביל, נבחנת בישראל אפשרות לבקש ממדינות אירופה למנוע נחיתה של מטוסים אירניים בשדות התעופה שלהם.

טרור בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
הנפגעים מבורגס נחתו: "כמעט ואיבדתי את החיים ברגע"
חקירת הפיגוע בבורגס: "המתאבד תועד במצלמת אבטחה"
הפצועים מבורגס שבו לארץ: "מראות שלא יוצאים מהראש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוטובוס הישראלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניקולאי מלדנוב, שר החוץ הבולגרי סיפר כי סופיה רואה בחומרה רבה את הפיגוע שהיה לדבריו הראשון על אדמתה. "החקירה נמשכת, אנחנו חושבים שבסבירות גבוהה מדובר באירוע טרור שבוצע על ידי מחבל מתאבד שניגש לאוטובוס הישראלים מחוץ לשדה התעופה ופוצץ מטען שהרג חמישה בני אדם", סיפר מלדנוב. שר החוץ ציין כי מצבם של שלושה מהפצועים מוסיף להיות קריטי וכי חלק מהתיירים הישראלים החליטו להישאר במדינה, למרות הפיגוע. "אני רוצה להביע את תנחומי למשחות הנפגעים אבל גם לכל עם ישראל שחווה טרור במשך שנים ארוכות, בין אם בשדרות בדרום ובין אם במקומות אחרים. לא מתקבל על הדעת במדינות מתורבתות שבני אדם שרוצים לנפוש כמו חוף הים הבולגרי ייאלצו להתמודד עם אירועים כמו אלה", הוסיף. בנוגע למבצעי הפיגוע הבהיר מלדנוב כי כרגע בולגריה אינה מפנה אצבע מאשימה לשום גורם.

בתוך כך, רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC הצליחה לשים יד על רשיון הנהיגה המזויף שבו השתמש המחבל, שהונפק לכאורה על ידי מדינת מישיגן בארצות הברית. על פי רשיון הנהיגה, שמו של המחבל הוא ז'אק פליפה מרטין, סוג דמו O, וכתובת מגוריו היא העיר באטון רוז' במדינת לואיזיאנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשיון הנהיגה של המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully