וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז האקדמי באריאל יהפוך היום לאוניברסיטה?

אם תאושר ההחלטה - זה יקרה חרף התנגדות המועצה לתכנון ותקצוב וראשי האוניבסיטאות בארץ, שטענו לניגוד עניינים. נשיא האונ' העברית: "מדובר במהלך לא מסודר ולא מתואם"

חברי המועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון יתכנסו היום (ג') להכריע האם המרכז האוניברסיטאי באריאל יוכר כאוניברסיטת המחקר השמינית של ישראל. חברי המועצה יצטרכו לקחת בחשבון מספר גורמים: מסקנות הוועדה שבחנה את המרכז - ומצאה שהוא אכן ראוי להיקרא אוניברסיטה. מנגד, יש לזכור כי המלצת המועצה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, הייתה שלא להכיר במוסד בשלב זה.

הדיון הציבורי והמתח סביב ההכרעה נמצאים בשיאם בימים האחרונים. ראשי האוניברסיטאות בארץ הביעו את התנגדותם למהלך, ופרופסור מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתקצוב ההשכלה הגבוהה טען שההמלצה להכיר במוסד "פעלה בניגוד עניינים". בתוך כך, בלטה התערבותם של השרים גדעון סער ויובל שטייניץ לטובת המרכז האקדמי. שר האוצר הודיע כי יקצה מימון מיוחד למרכז, שלטענתו לא יפגע בתקצוב המוסדות האחרים ואילו שר החינוך, פנה למועצה באופן אישי והמליץ להכיר במרכז כאוניברסיטה.

שר האוצר יובל שטייניץ עם פרופסור מנואל טרכטנברג במשרד האוצר, ירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
טוען שהמועצה להשכלה גבוהה יהודה ושומרון "פעלה בניגוד עניינים". פרופ' מנואל טרכטנברג/עומר מירון

"אנחנו הלב האסטרטגי של עתיד מדינת ישראל, בו אסור בשום פנים ואופן לפגוע" הסביר היום לגלי צה"ל נשיא האוניברסיטה העברית, הפרופסור מנחם בן-ששון, שהמשיך וקרא למהלך "לא מסודר ולא מתואם עם הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה". על אף שמדובר בסוגיה מורכבת ורגישה, ייתכן מאוד כי בשעות הערב כבר נדע האם תקום אוניברסיטה שמינית וחדשה בישראל.

האווירה הטעונה סביב האירוע בהחלט משפיעה על הסטודנטים באריאל, שמבחינתם מדובר באירוע מרגש ומורכב בו זמנית. "התחושות הן מאוד חגיגיות. יש אופטימיות באוויר", העיד אחד הסטודנטים. מנגד, סטודנטית אחרת שיתפה את תחושותיה כשאמרה "אני מקווה שההחלטה תתקבל מהסיבות הנכונות ולא מסיבות פוליטיות".

לקריאה נוספת
שטייניץ וסער תומכים בשדרוג מעמדה של מכללת אריאל
פרס: "ההחלטה לגבי מכללת אריאל אינה פוליטית"
נשיאי האוניברסיטאות: "לא לאוניברסיטה באריאל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully