וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסנר: לא ויתרנו על האפשרות שנתניהו יחליט נכון

טל שלו

14.7.2012 / 15:37

מנגד, הוסיף מי שעמד בראש הוועדה לקידום השוויון בנטל, כי "תמיכת ראש הממשלה בחרדים תביא לקריסת צבא העם". שר האוצר: "גיוס החרדים לצבא חשוב, אך גיוסם לעבודה הוא קריטי"

על רקע ניסיונות לגיבוש פשרה בין קדימה לליכוד בנוגע לחקיקת חלופה לחוק טל, אמר היום (שבת) ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) כי "עדיין לא ויתרנו על האפשרות שמר נתניהו יבחר לקבל את ההחלטה הנכונה באחד מן הימים הקרובים". פלסנר, שהתייחס לנושא באירוע שבתרבות בגבעתיים הסביר כי "בעלי העניין בשימור המצב הקיים, גרמו לכך, שאירועי השבוע האחרון יצרו בלבול וחוסר בהירות בקרב הציבור ביחס למהות ההכרעה הנדרשת בסוגיית השוויון בנטל", והוסיף כי "על ראש הממשלה לקבל החלטה שיהיו לה השלכות מרחיקות לכת על החברה הישראלית ועל עתידם של צה"ל וכלכלת המדינה".

לדברי פלסנר, אם נתניהו ימשיך לתמוך בדרישות המפלגות החרדיות, ובראשן ש"ס, "המשמרות את המצב הקיים ועל פיו חובת השירות בצה"ל אינה חלה על אוכלוסיית הגברים החרדים, קשה יהיה למנוע את המשך מגמת קריסתם של מודל צבא העם ושל ערך השירות. מנגד, עומדת בפניו ההזדמנות לאמץ את המתווה שהצגנו, על פיו כל אזרח במדינה מחויב לממש את חובת השירות".

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס אף הוא לנושא היום ואמר כי "הגיוס של החרדים לצבא הוא חשוב, אולם הגיוס של החרדים לעבודה הוא קריטי לכלכלת ישראל". באירוע שבת תרבות בכפר סבא התייחס שטייניץ לנושא המשבר סביב חוק טל ואמר כי "אנחנו מחפשים פתרון ריאלי שיתרום לגידול משמעותי במספר המתגייסים לצבא והמצטרפים לשוק העבודה, בניגוד לאלו המניפים דגלים בשיטת 'ייקוב הדין את ההר' ועלולים לגרום לנסיגה לאחור של שילוב החרדים בנחל החרדי ובמסלולי השחר הצבאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully