וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה שנרצח: עבריין שהעיד בפרשת הימורים

12.7.2012 / 10:35

דוד חקק, שהיה פעיל בארגון הפשע של אבי רוחן ועמד מאחורי פעולות סחיטה והימורים, העיד נגד 15 מחברי הארגון ב-2008. במשטרה מעריכים כי הוא נרצח כנקמה על הפללת חבריו

הבוקר (חמישי) הותר לפרסום כי הנרצח בדרום תל אביב לפנות בוקר הוא דוד חקק, תושב גבעתיים בן 42. חקק שימש כעד מדינה נגד העבריין אבי רוחן, בתיק מתחום ההימורים, אשר הסתיים בסופו של דבר בהסדר טיעון, שזכה לביקורת מצד המשטרה. שמו של רוחן נקשר גם בפרשת רצח הסוכנים המשטרתיים, אשר שימשו על פי החשד "חיילים" בארגונו. למרות זאת, חקק לא היה חלק מהתכנית להגנת עדים של המשרד לביטחון הפנים, זאת מאחר שהתכנית נכנסה לפעולה רק ב-2010, שנתיים לאחר עדותו.

חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, בפיקודו של ניצב משנה גדי אשד, בשיתוף צוות החקירה המיוחד של מרחב יפתח. החוקרים שהגיעו למקום האירוע מצאו את חקק ירוי ברכבו, כמה מאות מטרים משדרות ירושלים, פינת רחוב אילת. המשטרה החלה לגבות עדויות מעדי ראייה, כמו גם מאישה שהייתה עמו ברכב בעת הרצח.

גורמים המעורבים בחקירה אמרו לוואלה! חדשות כי כיוון החקירה העיקרי שנבדק הוא עדותו של חקק נגד 15 מחברי ארגון הפשיעה של אבי רוחן. לדברי הגורם, יתכן שמאחורי הרצח הלילה עומד הרצון לנקמה נגד מי שהפליל את חברי הארגון. "למרות שהתיק נסגר, הצורך בנקמה לא עובר. לעיתים נקמה היא ערך עליון", ציינו הגורמים.

בשנת 2008, חתמה הפרקליטות על עסקת טיעון עם עורכי דינם של רוחן ו-14 מאנשיו, שהואשמו בהיותם חלק מארגון פשיעה רחב היקף וארוך ידיים, שפעל בארץ ובחו"ל, בתחום הסחיטה וההימורים. כשנחשפה הפרשה, המשטרה צהלה, והפרקליטות יצאה בהצהרות על הדג השמן שנתפס ברשת. ארגונו של רוחן הוא זה שבשורותיו פעל אייל סלחוב, אחד משני הסוכנים המשטרתיים בשנת 2006. הפרשה עוררה ביקורת רבה על מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, שהיה אז ראש אגף החקירות.

רוחן וחבורתו התחמקו ממאסר ארוך

בכתב האישום המקורי הואשמו רוחן וחבורתו בניהול ארגון פשיעה. בכתב האישום נכללו עשרות סעיפים, בהם ניהול בתי הימורים והונאת המהמרים בהם, סחיטה באיומים, הלבנת הון ואף מתן שוחד לשוטר. לאחר העסקה, הוסרו שני הסעיפים העיקריים שהיו שולחים את החבורה לכלא לזמן רב, אשר נגעו לעבירות על חוק ארגון הפשיעה וחוק הלבנת ההון, ואיתם ירדה גם האופציה למאסר ארוך טווח.

אחד מסעיפי האישום שנותרו יצר מבוכה גדולה במשטרה. לפי כתב האישום, חקק, שהיה חבר בארגון וכלפיו אף נטען כי היה זה שיזם והפעיל את תחום ההימורים ואת שיטת רמיית המהמרים, הכיר שוטר ממשטרת רעננה בשם משה סולומונוביץ'. בכתב האישום נטען כי חקק, שארגן טיסות מהמרים לחו"ל, סידר טיסת תענוגות והימורים לשוטר ולאשתו בבולגריה. תמורת מקדמה של 5,000 דולר בנוסף לקצבה חודשית, הסכים השוטר להתריע בפני החבורה מפני פשיטות המשטרה על עסקיהם. עם זאת, סולומונוביץ' כשל בתפקידו כמגן החבורה, וחצי שנה לאחר "העסקתו", פשטה המשטרה על עסק ההימורים שהפעילו ברעננה וסגרה אותו.

זמן מסוים לאחר סגירת העסק ברעננה, חקק נעצר. בחקירתו הטיחו בפניו השוטרים ראיות שהיו להם נגדו, הוא נשבר, הפך לעד מדינה והפליל את שאר החבורה. מאז הפיכתו של חקק לעד מדינה, מיקומו אמור היה להישמר בסוד. אך מחוץ לבית ברמת אפעל בו שהה, נמצא טיל לאו מוסתר בקטנוע. לאחר מציאת הטיל, מקום מגוריו כנראה שונה.

עם עדותו המרכזית של חקק הלכה המדינה למשפט. לבסוף, בחרה הפרקליטות לפנות להסדר טיעון, לפיו על רוחן, שנחשב למנהיג החבורה, יוטלו 38 חודשי מאסר. למרות העדות, ולמרות העובדה שזכה בתקופה ההיא להגנה משטרתית, חקק לא נכנס תחת חסותה של הרשות להגנת עדים, והלילה, כאמור, הוא נרצח.

רצח בתל אביב: עד מדינה לשעבר נורה למוות ברכבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully