וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוכני מוסד הם שחיסלו את מדעני הגרעין באירן"

ישראל כבר הואשמה באחריות לשורת חיסולים באירן, באמצעות אזרחים אירנים, אך בספר חדש של כתב CBS ופרשן וואלה!, נטען כי אנשי יחידת "כידון" של המוסד ביצעו את המעשים בעצמם

גורמים רבים באירן ומחוצה לה טענו כי המוסד הישראלי הוא שעומד מאחורי מעשי חבלה והתנקשויות באירן, בין היתר חיסול מדעני גרעין, באמצעות אזרחים אירנים. במאמר שפרסמו אתמול (שבת) כתב ה-CBS דן רביב ופרשן וואלה! יוסי מלמן ב"דיילי ביסט", הכולל ציטוטים מתוך ספר חדש של השניים בשם "מלחמות הצללים של ישראל", הצפוי להתפרסם בימים הקרובים, נטען כי לא אזרחים אירנים אלא סוכני מוסד הם שביצעו את החיסולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסטפא אחמד רושאן, מדען גרעין שחוסל בטהרן ב-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאמר סוקר את מדיניות ההתנקשויות של המוסד לדורותיו, ובפרט את פעילותו בתוך אירן, ומייחס גם את החיסולים באירן למוסד וליחידת כידון שלו. המאמר עוסק בעיקר במאמצים של ישראל בתקופתו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, לסכל ולשבש את קצב ההתקדמות בתכנית הגרעין האירנית. ייחוס החיסולים לאנשי המוסד מתבסס על מחקר של 50 שנות חיסולים, ושיחות עם סוכנים בהווה ובעבר, ועם אלה הפועלים לצדם במדינות הידידותיות לישראל.

במאמר נטען כי אנשי כידון אינם רוצחים, אלא אנשי מודיעין מיומנים, שמעת לעת נעשה בהם שימוש בהתנקשויות ובמעשי חבלה. מסופר כי אותה יחידה פיתחה לאורך השנים "שיטות ייחודיות לחדירה למדינות אויב, ולהתנקשות באויבי ישראל, מבלי להשאיר עקבות". על פי המאמר, הסוכנים הישראלים נכנסו לאירן באמצעות דרכונים ממדינות זרות, כולל מסמכים מזויפים שיוצרו על ידי המוסד, ודרכונים אמיתיים בהם בוצעו שינויים קלים לתמונות.

גורמים בממשל ארה"ב האשימו את ה"מוג'הדין חאלק"

פעמים רבות, טענה אירן לחשיפת "רשות ריגול" בגבולותיה, של מקומיים שעבדו לטענתם עבור ישראל, ולאחרונה אף הוציאה להורג אזרח הנאשם בחיסול אחד ממדעני הגרעין. עם זאת, עד כה לא נטען כי סוכני מוסד הם שביצעו בעצמם את החיסולים. על מג'יד ג'מאלי פאשי נגזר עונש מוות בגין ריגול, ובגין חיסולו של מסעוד עלי מוחמדי ב-2010 – אחד מתוך לפחות חמישה מדענים המעורבים בתוכנית הגרעין של אירן מ-2007.

לפני כמה חודשים, מסרו גורמים בממשל האמריקאי כי סדרת פעולות ההתנקשות בשנים האחרונות, נעשו על ידי ארגון הטרור המקומי "מוג'הדין חאלק", שמקבל מימון, אימונים ונשק משירותי המודיעין של ישראל. לפי הדיווח, בממשל אובמה מודעים למסע החיסולים הישראלי, אולם לא מעורבים בו באופן פעיל.

דברים דומים בעניין קשרי ישראל והמוג'הדין, בהקשר לחיסול המדענים, פורסמו בחודשים האחרונים על ידי הבלוגר היהודי-אמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, המרבה לסקר את החזית הישראלית-אירנית, וגם שלטונות אירן טענו בעבר טענות כאלו - אולם זו הייתה הפעם הראשונה שניתן לכך אישור מגורם נוסף. לאחר ההתנקשות האחרונה בשרשרת, במדען מוסטפא אחמדי רושאן בינואר האחרון, פורסמו מספר דיווחים כלליים יותר שקשרו בין החיסול לישראל, ובין היתר אף צוטטו במגזין "טיים" גורמים מערביים בכירים שטענו כי המוסד עומד מאחורי הפעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully