וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: צה"ל הפציץ מתקן האזנה לחיזבאללה

מרבית הדיווחים מצטטים את "אל מנאר", רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, הטוענת כי המתקן הושתל על כבל ששימש את הארגון לתקשורת בדרום לבנון. בצה"ל מסרבים להגיב לדיווח

כלי תקשורת בלבנון דיווחו היום (שני) כי צה"ל גרם לפיצוץ מתקן מסווג שהותקן בדרום לבנון. תחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, אל-מנאר, דיווחה כי מדובר במתקן האזנה שהותקן על גבי כבל תקשורת של הארגון. דובר צה"ל מסר כי "צה"ל אינו נוהג להתייחס לדיווחים מסוג זה".

לפי דיווחה של רשת אל-מנאר, המתקן, שהוטמן סמוך לכפר א-זראריה, הופצץ מהאוויר והושמד. איש לא נפגע. הדיווחים צוטטו גם בכלי תקשורת רשמיים, אך בהם לא נטען כי מדובר במתקן שריגל אחרי חיזבאללה.

בעבר נמצאו כמה מתקנים בשטח לבנון, שחשיפתם גררה את לבנון להגיש תלונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם, בתואנה ל"הפרה ברורה של החלטה 1701".

בסוף שנת 2010, למשל, פורסם בלבנון כי נתפסו בשטחה מתקנים שעליהם כיתובים בעברית. לטענת צבא לבנון מדובר במכשיר ריגול שאותר סמוך לביירות, ושעליו מופיעים הכיתובים: "מיני ענן", "Beam Systems Israel LTD", וכן "מס' קט' ח"א".

האזור שבו התפוצץ המתקן

מאז מלחמת לבנון השנייה אירעו כמה פיצוצים מסתוריים בדרום לבנון. במרבית המקרים, חיזבאללה מאשים את צה"ל בכך שניצל את המולת המלחמה כדי להסליק בקרקע מתקני ריגול מסוגים שונים. על הבולט שבהם דווח בחודש דצמבר של השנה שעברה, אז פרסם העיתון הלבנוני "א-ספיר" פרטים על "מתקן ריגול ישראלי" שאיתרו לוחמי חיזבאללה, בין הכפרים דיר כיפא וסריפא בדרום לבנון.

גורם לבנוני שצוטט בעיתון והוצג בו כ"מהימן מאוד", אמר כי מדובר במתקן ריגול גדול מאד, הבנוי משלושה חלקים: מכשיר האזנה ושידור, סוללות גדולות ומכשיר שידור, שקולט אותות מהמכשיר המרכזי ומעביר את המידע. הוא העריך כי "הטמנת המתקן או הפעלתו היא משימה עבור עשרים איש לפחות, ועבודה של מספר ימים". הגורם סיפר עוד כי מתקן הריגול אותר בכרם זיתים באזור וכי המידע שנאסף הועבר לבסיס מודיעין בחרמון. עוד אמר הגורם כי הסוללות שנמצאו במקום מסוגלות להפעיל את מתקן הריגול תקופה ארוכה, שעומדת על לא פחות מ-15 שנה. לדבריו, הסוללות הוטמנו בעומק של שישים סנטימטרים בלבד בתוך האדמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully