וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של שמיר: "אבא תמיד נלחם למען המדינה"

גלעדה דיאמנט סיפרה על אביה שהיה "מעורב רגשית" בגידול הילדים ושבהיעדרו ידעו תמיד שהוא "עסוק במשימה חשובה". ארונו יוצב מחר ברחבת הכנסת ומשם תצא הלוויה

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: רויטרס, לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

"ידענו שאבא נלחם באמונה שלמה למען המדינה, כך שידעתי שאבא עסוק במשימה חשובה" – כך אמרה הבוקר (ראשון) גלעדה דיאמנט, בתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר שהלך אמש לעולמו בגיל 96. דיאמנט, סיפרה על שמיר האב, אותו תיארה כ"מעורב רגשית שידע מה קורה איתנו והיה מאוד מעורב למרות שאמא היתה זו שלקחה חלק נכבד מגידול הילדים".

דיאמנט, שהתראיינה לגלי צה"ל סיפרה על ערב בחירות 1992, אז הפסיד אביה את המרוץ לראשות הממשלה ליצחק רבין וסיים את הקריירה הפוליטית שלו, אולם לדבריה לא חשף דבר על סערת הרוחות שפקדה אותו. "היינו יחד, שמענו את תוצאות הסקרים והבחירות יחד. הוא היה איש חזק, חסון נפשית והכל באיפוק ובקור רוח". לגבי שנותיו האחרונות של ראש הממשלה השביעי של ישראל, במהלכן נאבק במחלה, סיפרה כי הוא "הגיב וליטף".

יצחק שמיר הלך לעולמו - כותרות אחרונות:
ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר הלך לעולמו
נתניהו ספד ליצחק שמיר: "ביצר את ביטחון ישראל"
נפרדים ממנהיג: אלבום חייו של יצחק שמיר

הרמטכ"ל אהוד ברק, דוד לוי, יצחק שמיר, משה קצב, אריאל שרון בנמל התעופה בזמן מבצע שלמה, מאי 1991. צביקה ישראלי, לשכת העיתונות הממשלתית
"אבא היה עסוק במשימה חשובה". שמיר, במרכז. לשמאלו אהוד ברק, ולימינו משה קצב ואריק שרון/לשכת העיתונות הממשלתית, צביקה ישראלי

"קשה לדעת את גבולות המוח, מדי פעם הוא היה לוקח לי את היד, ותמיד דיברתי כי חשבתי שהוא כן מבין", סיפרה, "היה לפעמים ברק בעיניים". דיאמנט שהתה לצד מיטת אביה בשעותיו האחרונות וסיפרה שהוא נפרד מהעולם ב"שינה עמוקה".

ארונו של שמיר יוצב מחר ברחבת הכנסת בכדי לאפשר לציבור הישראלי לחלוק לו כבוד אחרון. עם היוודע דבר מותו, הספידה צמרת המדינה את ראש הממשלה לשעבר ששירת בלח"י ושירת במוסד בעברו. "יצחק שמיר שייך לדור הנפילים שהקימו את מדינת ישראל ונלחמו על חירותו של העם היהודי בארצו", מסר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "שמיר הוביל את מדינת ישראל תוך נאמנות עמוקה לעם ולארץ".

שמיר נולד ב-15 באוקטובר 1915 בבלארוס. ב-1935 עלה לישראל במסגרת תנועת בית"ר. את דרכו הפוליטית החל כאחד ממפקדי הלח"י, ושימש בתפקידים בכירים במוסד, במקביל להיותו איש עסקים. ב-1973 נבחר לכנסת מטעם הליכוד, ובשנים שלאחר מכן שימש בתפקידים בכירים בפוליטיקה הישראלית – בהם יו"ר הכנסת, שר החוץ וראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully