וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע הקיץ - גשם וברקים בקריית שמונה ושדה בוקר

קובי דוד ורמי שני

22.6.2012 / 14:48

באמצע תקופה חמה מהרגיל לעונה - תושבי הצפון והדרום זכו להפתעה מאוד לא צפויה, בדמות גשם חזק מלווה בברקים ורעמים. התושבים: "מקווים שהוא ימשיך וישטוף את הרחובות"

בעוד שמרבית אזרחי ישראל סובלים בימים אלה מהחום הכבד השורר בארץ, תושבי קריית שמונה הופתעו הבוקר (שישי) על ידי גשם חזק המלווה בברקים ורעמים. הגשם נמשך כעשר דקות, ולאחר מכן חזר מזג האוויר לסדרו. התושבים, שלא העלו בדעתם שייתכן גשם לא הסתובבו עם מטריות ונאלצו לחפש מחסה.

באמצע הקיץ – גשם בקריית שמונה. משה אסרף, ג'יליס
"לפתע שמענו רעש של ברקים ורעמים". קריית שמונה היום/ג'יליס, משה אסרף

חברת המועצה אתי חי דוידי, סיפרה בהתרגשות לוואלה! חדשות כי "לפתע שמענו רעש של ברקים ורעמים והתחיל גשם חזק למשך עשר דקות. כולם ברחובות הופתעו ומיד ניסו לתפוס מחסה". אלעד דיין, תושב קריית שמונה, סיפר: "הבוקר היה חם נורא עם רוחות חזקות, ולפתע הופתענו לגלות גשם בחודש יוני החם. אנחנו מקווים שהוא ימשיך וישטוף את הרחובות".

באמצע הקיץ – גשם בקריית שמונה. משה אסרף, ג'יליס
"כולם ברחובות הופתעו"/ג'יליס, משה אסרף

במקביל, גם באזור הר הנגב דווח על גשמים עזים בצהרים, שגרמו לשיטפון בנחל חווארים הנשפך לנחל צין. תושבים בשדה בוקר סיפרו כי במשך מחצית השעה ירד באזור גשם חזק מאוד, כפי שלא ירד לאורך כל החורף. הכביש שבין לצומת חלוקים לירוחם אף נסגר לתנועה בשל השיטפון.

דובר רשות המים, אורי שור, מסר כי "נמדד היום שיטפון בנחל צין עליון ובנחל חווארים. גם החצבני (נחל שניר) התעורר לרגע מתרדמת הקיץ ונרשמה בו גאות קטנה. גשם בקיץ לא כל כך נדיר אבל שיטפון בדרום בסוף יוני אני לא זוכר. זה נדיר מאוד מאוד". עוד נמסר כי 25 מילימטרים של משקעים נמדדו בקיבוץ דן, 20מילימטרים בנחל שניר, ו-13 מילימטרים בשדה בוקר.

לעומת האירוע יוצא הדופן, התחזית בסוף השבוע בשאר אזורי הארץ צפויה להישאר בהתאם לתכנון. ביום שבת תחול התחממות קלה, ויעשה חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ וחם מהרגיל במישור החוף. החום הכבד וחשבון החשמל, צפויים להישאר גבוהים עד יום שני, שבמהלכו הטמפרטורות ירדו במקצת , ויחזרו להיות רגילות לעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully