וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאם פגע במבנה במועצת חוף אשקלון, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו

רמי שני

20.6.2012 / 0:01

אחד נפגע קשה והשאר קל, נזק נגרם למבנים במקום. ביממה האחרונה נורו 41 רקטות לעבר ישראל. בתגובה, צה"ל תקף שישה מוקדים ברצועה. ברק: "נבחנת כל קשת התגובות האפשריות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: אמיר קוטיגרו)

רקטת קסאם פגעה אמש (רביעי) במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון. כתוצאה מכך, קצין ושלושה שוטרי מג"ב נפצעו מרסיסים, בהם אחד קשה ושלושה קל, ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. בנוסף, נזק נגרם לכמה מבנים במקום. השלושה נפגעו בעת שהיו בדרכם למרחב המוגן.

רקטת קסאם פגעה במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו, יוני 2012. דייב בוימוביץ, דייב בוימוביץ'
ביממה האחרונה נורו 41 רקטות גראד, רקטות קסאם ופצצות המרגמה לעבר שטח ישראל. זירת הנפילה, הערב/דייב בוימוביץ', דייב בוימוביץ

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו הגיעו לזירת הנפילה והתעדכנו בפרטי האירוע. "המספרים הגדולים של רקטות שנפלו היום החזירו אותנו לתקופות שבהן היו פה נפילות רבות ברצף של ימים", אמר רנ"צ דנינו, "כתוצאה מההסלמה נכנסנו להיערכות, והנחתי את הכוחות להיערך בכוננות מוגברת לקראת הימים הקרובים". המפכ"ל הביע תקווה כי סבב האלימות האחרון לא יימשך והשקט יחזור בקרוב, אך הוסיף כי "אנחנו נערכים לכל אפשרות שההסלמה הזאת תימשך, גם במספרים גם בטווחים וגם במרחקים. נתתי הנחיה לתגבר את הכוחות, שיגיעו כבר במהלך הלילה כדי לעזור פה לכל המחוז".

חייל ששהה במקום נפילת הרקטה סיפר לוואלה! חדשות על האירוע: "הייתה אזעקת 'צבע אדום' ובתוך פרק זמן קצר מאוד נשמעה הנפילה בין שני רכבים. אדם שהיה בחוץ נפגע ברגלו, והתחלנו לטפל בו, ביצענו חסם עורקים באמצעות חולצה. כוח מגן דוד אדום הגיע תוך דקות ספורות". הוא שיתף את תחושותיו בנוגע להסלמה האחרונה: "אני רגיל להיות במקום הזה כבר 13 שנים. זאת שגרת החיים שלנו - לא פחדנו בעבר ואנחנו לא פוחדים גם היום".

בתגובה לירי הרקטות תקף הלילה חיל האוויר שישה מוקדים שונים ברחבי רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות במטרות וכי כל המטוסים שבו בשלום. מקורות פלסטיניים דיווחו כי צה"ל תקף בין היתר מוצב צבאי של חמאס בדרום הרצועה ומוצב נוסף בצפונה. עוד דווח כי צה"ל ירה לעבר שטחים חקלאיים ובתי תושבים במרכז הרצועה. בכל התקיפות לא דווח על הרוגים אלא על פצועים בלבד, וכן על נזק למוצבים ולמבנים שנפגעו.

רקטת קסאם פגעה במבנה במועצה האזורית חוף אשקלון, ארבעה שוטרי מג"ב נפצעו, יוני 2012. דייב בוימוביץ, דייב בוימוביץ'
השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה הגיעו לזירת הנפילה/דייב בוימוביץ', דייב בוימוביץ

ביממה האחרונה נורו 41 רקטות גראד, רקטות קסאם ופצצות המרגמה לעבר שטח ישראל, מתוכן כשבע התפוצצו במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון, והשאר במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול.

תושבי אזור עוטף עזה הונחו לשהות בסמיכות למרחבים מוגנים. במקביל, הונחו גורמי ביטחון וחירום בערים בדרום הארץ להיערך לאפשרות של התרחבות הירי לאזורים מרוחקים יותר, כמו באר שבע, אשדוד ואשקלון.

בעקבות המשך הירי, נמסר מלשכתו של שר הביטחון, אהוד ברק, כי "שר הביטחון, אהוד ברק, מקיים בשעות האחרונות התייעצויות עם הצמרת הצבאית והמודיעינית בנושא הירי מעזה ונבחנת כל קשת התגובות האפשריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully