וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הציבור הישראלי מעדיף את רומני על פני אובמה

טל שלו

15.6.2012 / 14:19

סקר של מכון "מאגר מוחות" מגלה אי שביעות רצון גדולה ממדיניות אובמה בקרב הישראלים: רק 8% סבורים שיחסי המדינות ישתפרו אם ייבחר שוב. כמו כן, 66% תומכים בתקיפה באירן

חילוקי הדעות הרבים והמתוקשרים בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא ארה"ב, ברק אובמה, מחלחלים לדעת הקהל הישראלית, כך עולה מנתוני סקר חדש שהתפרסם היום (שישי). תוצאותיו הבולטות של הסקר הן כי רוב הציבור הישראלי אינו מרוצה ממדיניות ממשל אובמה, אך מצפה לשיפור ביחסים עם ארה"ב אם ייבחר יריבו לנשיאות בנובמבר 2012, המועמד הרפובליקני מיט רומני.

הסקר, שבוצע על ידי מכון "מאגר מוחות" בקרב 540 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל, הינו יוזמה משותפת של מרכז "בגין-סאדאת" למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן, והליגה נגד השמצה. מהסקר עולה כי כמחצית מהציבור היהודי בישראל, כ-51%, מגדיר את יחסו של אובמה לישראל כידידותי או כידידותי מאוד. מנגד, עולה כי אזרחי ישאל אינם חשים יחס ידידותי כלפי הנשיא האמריקאי - רק 32% מהמשיבים הגדירו את היחס שלהם לאובמה כחיובי, לעומת 54% שסברו כך בסקר דומה שנערך ב-2009.

מיט רומני בעצרת פריימריז בעיר מילווקי, וויסקונסין, 3 באפריל 2012. רויטרס
הציבור הישראלי סבור שיפעל למען האינטרסים הישראליים בצורה טובה יותר מאובמה. מיט רומני/רויטרס

נקודה מעניינת נוספת העולה מהסקר, היא שכמעט שליש מהציבור היהודי בישראל, כ-30%, מאמין כי אם רומני ייבחר לנשיא, יחסי ישראל וארה"ב ישתפרו, לעומת 8% בלבד שחושבים שהיחסים ישתפרו דווקא אם אובמה ייבחר שוב. בנוסף לכך, הציבור הישראלי סבור שרומני, שנושא בהיכרות רבת שנים עם נתניהו, יפעל למען האינטרסים הישראליים בצורה טובה יותר מאובמה. עוד עולה מהסקר אי שביעות רצון בולטת ממדיניותו של אובמה בשלל נושאים: 53% מהציבור סבור שמדיניותו של אובמה כלפי אירועי האביב הערבי הייתה שגויה, ו-48% חושבים שמדיניות הממשל החלישה את מעמדה של ארה"ב במזרח התיכון.

66% מהישראלים תומכים בתקיפה באירן

הגרעין האירני לא חמק מן הסקר, ו-66% מהציבור היהודי בישראל מצהיר כי יתמוך בתקיפה צבאית ישראלית על מתקני הגרעין האירניים, אם ייכשלו המאמצים הדיפלומטיים והכלכליים של הקהילה הבינלאומית. 71% מהתומכים בתקיפה צבאית שכזו, אף השיבו כי יתמכו בתקיפה ישראלית גם אם זו לא תזכה לגיבוי הממשל האמריקאי. אם זאת, עלו מהסקר גם נתונים הסותרים עמדה זו, כאשר כ-93% מהמשיבים סבורים כי יחסים קרובים של ישראל עם ארה"ב הם חיוניים לביטחונה הלאומי של ישראל, ו-90% מהציבור הישראלי סבור שאם ישראל תגיע למשבר חמור המאיים על קיומה, ארה"ב תתייצב לצדה. מנגד, 26% מהנשאלים השיבו כי הם מתנגדים לפעולה כזו בכלל.

מי שערך את הסקר, ראש המרכז לתקשורת בינלאומית באוניברסיטת בר אילן, פרופ' איתן גלבוע, הסביר כי "למרות המתיחות שהופיעה לפרקים ביחסי ארה"ב-ישראל בעידן נתניהו-אובמה, הציבור בישראל נמנה עם האוהדים הגדולים ביותר של ארה"ב בעולם". מנכ"ל הליגה נגד השמצה, אברהם פוקסמן, אמר כי "הסקר מאשש את ההערכה הגדולה של ישראלים לארה"ב. הישראלים ממשיכים לראות בארה"ב בעלת הברית הקרובה ביותר שלהם". פוקסמן הוסיף כי גם בארה"ב הסקרים מראים תמיכה רחבת היקף מצד העם האמריקני בישראל והכרה כי ישראל היא בעלת ברית חזקה ונאמנה לארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully