וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני היורו: בית עלמין יהודי הושחת באוקראינה

אלמונים תלשו ממקומם לוח זיכרון לקרבנות היהודים בעיר רובנה ופנסי רחוב, וסידרו את חלקי המתכת על הקרקע בתצורת כתובות "מעליבות". מנהיג הקהילה היהודית: "תקרית מחרידה"

רגע לפני פתיחת אליפות אירופה בכדרוגל באוקראינה, הגזענות במדינה מרימה את ראשה: בית עלמין יהודי הושחת לפני יומיים במערב אוקראינה, כך הודיע אמש (חמישי) דובר המשטרה בעיר רובנה, הנמצאת במרחק 350 קילומטרים מהבירה קייב.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, מספר אלמונים תלשו מנורות רחוב ולוח זיכרון המוצב במקום ומציין את מותם של 17,500 יהודי אוקראינה בזמן השואה.

לדברי המשטרה, החשודים השתמשו בחלקי המתכת אותם השחיתו וסידרו אותם על האדמה בתצורת כתובות "מעליבות", ככל הנראה המופנות כלפי יהודים. מנהיג הקהילה היהודית בעיר רובנה, הנדי פריירמן, כינה את התקרית "מחרידה". המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות האירוע.

לפני חודשיים הותקף אברך

תופעות אנטישמיות וגזענות באוקראינה אינן נדירות, והעניין עורר חששות רבות ודאגה בעולם לקראת טורניר היורו, אשר אותו מארחות פולין ואוקראינה יחדיו, ושיפתח הבוקר.

בחודש אפריל האחרון הותקף אלכסנדר (אהרן) גונצ'רוב, תלמיד ישיבה אוקראיני בן 25, על ידי קבוצת צעירים ביציאה מ"ליל סדר שני" שנערך באחד מבתי הכנסת הגדולים במרכז בירת אוקראינה קייב. הוא סבל מפגיעת ראש חמורה מראשו והוטס לישראל להמשך טיפול. יש לציין כי לא היו מספיק ממצאים המאפשרים לקבוע אם הרקע למעשה היה אנטישמי או פלילי.

חודש לפני כן הושחתה אנדרטה לזכר השואה במרכז העיר לבוב על ידי אלמונים. נציג מרכז התרבות היהודי בעיר, "שלום עליכם" ציין אז כי האנדרטה נמרחה בצבעים כחול ואדום ונכתבה עליה הצהרה "שמשפילה יהודים ואוקראינים יחדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully