וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הביטחון יציג: עיר אוהלים למסתננים בדרום

7.6.2012 / 8:27

המשרד יעביר לראש הממשלה תכנית מפורטת להקמת מתקני שהייה בגבול מצרים, להכלת כ-5,000 מסתננים בחודשים הקרובים. במקביל, בכירים בממשלה החלו במגעים עם אירופה לסיוע בגירוש

משרד הביטחון צפוי להציג היום (חמישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, תכנית להקמת עיר אוהלים באזור גבול ישראל-מצרים, ובה מתקני שהייה להכלת אלפי מסתננים מאפריקה.

ראש הממשלה הנחה את שר הביטחון, אהוד ברק, לבחון אפשרויות להכלתם של כ-5,000 מסתננים מסודן ואריתריאה לישראל בחודשים הקרובים, על מנת לקדם תכנית לצמצום מספר המסתננים השוהים בארץ. המשימה הוטלה על משרד הביטחון, אשר צפוי להמליץ היום על הקמת מתקני שהייה בגבול ישראל-מצרים, ולהגיש תכנית מפורטת בנושא.

גורם המצוי בפרטי התכנית הסביר כי מדובר בפרויקט מורכב מאוד, הכולל פתרון של מתקנים הממוקמים סמוך לאזורי ההסתננות הצפויים, זאת כדי למנוע עלויות של לוגיסטיקה מרגע המעצר, שלב הכליאה ולאחר מכן הגירוש. הגורם הדגיש כי בתכנון יש להתחשב בהצבת תשתיות מים, ביוב, חשמל ותשתיות נוספות, על מנת לכלוא את המסתננים לאורך זמן בתנאי סניטציה טובים ותוך הגשת טיפול רפואי במידת הצורך.

למשרד הביטחון יש כבר ניסיון בשני פרויקטים דומים, בהם הקמת מתחם האוהלים בכלא קציעות לכליאת מחבלים, והקמת עיר האוהלים שהייתה אמורה לשכן את אלפי המפונים מגוש קטיף במסגרת הליך ההתנתקות. משרד הביטחון הצליח להקים את עיר האוהלים תוך פרק זמן קצר, כולל חיבור לתשתיות שונות.

בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע כי גורמים מדיניים החלו לנהל מגעים מתקדמים עם מדינות באירופה שיסייעו לישראל בתהליך הגירוש של המסתננים ואף בקליטה של פליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully