וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אחמד טיבי לא יועמד לדין על "נאום השהידים"

גלעד גרוסמן

5.6.2012 / 18:38

פרקליט המדינה משה לדור קבע כי קיים ספק ממשי שטיבי התכוון להלל מחבלים וכי ספק קיים גם לגבי האם יש בהם משום תמיכה בטרור, ובכל מקרה - חסינותו הפרלמנטרית עומדת לו

פרקליט המדינה, משה לדור, החליט שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת אחמד טיבי, בעקבות "נאום השהידים" שנשא לפני כשנה וחצי בכנס לציון "יום השהיד".

בנאום שיבח טיבי "שהידים" שנהרגו, ועורר זעם רב בשל כך. אולם, במכתב שנשלח מהפרקליטות לעו"ד יוסי פוקס, שביקש להעמיד לדין את טיבי על דבריו, נכתב כי לדור החליט שלא לפתוח בחקירה בנושא. במכתב נכתב כי קיים ספק ממשי שח"כ טיבי התכוון להלל מחבלים מתאבדים, לאחר שבכנס דומה אמר כי הוא התכוון לכל מי שנהרג מפעולה של כוחות עוינים. טיבי ציין לדוגמא ילדים שנהרגו בהפצצת בית ספר ואת הילד מוחמד א-דורא.

סרטון "נאום השהידים" שפורסם

לדור קבע כי קיים ספק ממשי אם יש בדבריו של טיבי תמיכה במעשי אלימות וטרור, וכי טיבי גינה בעבר פעולות טרור שונות שבוצעו נגד ישראלים. הוא הוסיף כי במקרה זה גם עומדת לטיבי חסינות מפני העמדה לדין.

טיבי: "ההחלטה מוכיחה היה נגדי מסע הסתה"

ח"כ אחמד טיבי הגיב הערב להחלטת לדור, ואמר כי היא "היא, והנימוקים, מוכיחים מעל לכל ספק כי מסע המתקפה נגדי, במה שמכונה 'נאום השהידים', היה הסתה שהתבססה על עיוות דבריי וסילופם. אני שב ואומר, כי השהידים שהזכרתי בשמותיהם, אין נעלה מהם והם נהרגו ולא הרגו, ומי שחייב לעמוד לדין הוא מי שירה בהם או מי שתמך במעשה ההרג הנורא הזה".

"מי יתן ופוליטיקאים יהודים, לרבות מהימין, יפנימו את משמעות המושג 'שהיד' בערבית, ולא בפירוש ימני-ישראלי מוטעה", ציין טיבי, אשר לדבריו, "ממשיך להרכין ראש לשהידים ומשפחותיהם בטבח בכפר קאסם, או הרג 13 השהידים בהפגנות אוקטובר 2000, או הילד מוחמד א-דורה ופארס עודה. הם מתו מות קדושים".

עו"ד פוקס אמר כי ישקול לעתור נגד ההחלטה. לדבריו, ההחלטה מתבססת בין השאר על חסינותו הפרלמנטרית של ח"כ טיבי, כאשר בעבר בשל החלטה דומה לא נפתחה חקירה נגד חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה, שלאחר מכן הואשם בסיוע לחיזבאללה.

טיבי בסרטון: "אין ערך נעלה יותר מאשר השהיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully